kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
معاون عمران‌ روستایی بنیاد مسکن خبر داد

اصرار برخی به قانونی‌کردن ساخت و سازهای غیر مجاز

معاون عمران‌ روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عده‌ای ساخت و سازهای غیرمجاز و خلاف انجام داده و با اصرار و فشار بر مسئولان محلی سعی دارند که این عرصه‌ها وارد محدوده روستا شود.


به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا شاملو در سمینار دو روزه تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان، اظهار داشت: بنیاد با وجود فشارها تاکنون به وظایف خود در مقابله با تخلف در حوزه ساخت و سازها عمل کرده است.وی با بیان اینکه طبق بخشنامه در برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز باید نظر شورای حفظ بیت‌المال گرفته شود، از دستگاه‌های مرتبط خواستار همراهی بیشتری شد.
شاملو به آمار تخلفات در حوزه ساخت و سازها که از سوی دستگاه‌ها گزارش شده اشاره کرد و افزود: از ۹ سال قبل تاکنون ۸۹ هزار و ۱۸۱ مورد تخلف به دستگاه‌ها توسط بنیاد گزارش شده است.
به گفته وی، ۱۵ هزار مورد از تخلف ساخت و سازهای گزارش شده در این استان‌ها در محدوده روستا بوده و ناشی از کم‌توجهی دهیاری است.
وی افزود: به عنوان نمونه در استان گلستان ۴۵ هکتار محدوده روستای زیارت در حوزه شهرستان گرگان بوده درحالی که ۷۵ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز با یکهزار و ۲۳۰ واحد دارد.
معاون بنیاد مسکن در خصوص اجرای طرح هادی روستا نیز گفت: این طرح‌ها در چارچوب قانون و در راستای ارائه خدمات و لحاظ نیاز واقعی روستا تهیه و اجرا می‌شود.وی ادامه داد: در طرح‌های هادی؛ توسعه روستا، ایجاد هماهنگی ساخت و ساز، بهبود شبکه معابر و هدایت فیزیکی گسترش روستا و خدمات حقوقی و زیست محیطی را دنبال می‌کنیم.
شاملو، یک بند طرح هادی را توجه به مسائل زیست‌محیطی بیان کرد و افزود که تفاهم‌نامه مشترک برای جلوگیری از تبدیل اراضی به باغات نیز با سازمان جنگل‌ها امضاء شده است.