kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

30 هزار نفر از طریق صندوق هنر بیمه شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳۰ هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی بیمه صندوق هنر شده‌اند.

تویسرکان - مهر:

علی‌اصغر کاراندیش در بازدید از ظرفیت‌های فرهنگی تویسرکان و با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی در راستای رفع مشکلات معیشتی و تامین امنیت شغلی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه صورت گرفته است، گفت: تا بهمن سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده صندوق هنر در بین اهالی فرهنگ، هنر، مطبوعات و فعالان قرآنی داشتیم که با پیگیری‌هایی که انجام شده و اعتباری که اختصاص داده شد، این تعداد به ۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سیاست‌های این وزارتخانه تاکید کرد: حفظ کرامت و امنیت شغلی و افزایش منزلت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از جمله سیاست‌های این وزارتخانه است که با برخی اقدامات مانند امضای تفاهم نامه همکاری میان این وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی در تلاش برای تحقق آنها هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اختصاص یارانه کتاب و مطبوعات نیز گفت: تا سال ۹۴، یارانه این حوزه ۱۵۰ میلیارد تومان و ثابت بود اما با پیگیری های انجام شده در سال ۹۵ و ۹۶ این اعتبار افزایش پیدا کرد و هم اینک به ۲۱۴ میلیارد تومان رسیده است.
وی عنوان کرد: این میزان اعتبار ۱۰۰ در صد در دو سال گذشته تخصیص داده شد که بین حوزه مطبوعات و فرهنگی وزارتخانه توزیع شده است.