kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

کشف فسیل 1/2 میلیون ساله توسط یک کودک

کودک ۱۰ ساله آمریکایی حین بازی یک فسیل 1/2 میلیون ساله را کشف کرد.



به گزارش تسنیم، به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، این کودک هنگام پیاده‌روی در طبیعت همراه خانواده‌اش در ایالت نیومکزیکو، پایش به جسم سختی گیر کرده و افتاد. والدین این پسربچه که این فسیل را با فسیل عاج فیل اشتباه گرفته بودند با یک باستان‌شناس در دانشگاه دولتی نیویورک تماس گرفتند و درنهایت مشخص شد این جسم ناشناخته یک فسیل 1/2 میلیون ساله است.
باستان‌شناسان دانشگاه نیویورک پس از یک فعالیت یک هفته‌ای، تمامی فسیل را از زیر خاک بیرون آوردند.
طبق این گزارش، با توجه به بقایای جمجمه‌ای که پیدا شده، این فسیل متعلق به یک جاندار مشابه فیل به نام «stegomastodon» است که 1/2 میلیون سال قبل زندگی می‌کرده و نسل آن منقرض شده است.
به گفته باستان‌شناسان، به نظر می‌رسد جمجمه کامل این جاندار به وزن یک تن بوده و بازسازی آن سال‌ها طول خواهد کشید؛ ولی این جمجمه در معرض نمایش گذاشته خواهد شد.
از سوی دیگر باستان‌شناسان چینی با بررسی بیش از 300 هزار مترمربع در استان «هنان» توانستند بیش از 300 مقبره و 400 شیء باستانی کشف کنند که قدمت آنها به پنج هزار سال قبل بازمی‌گردد.به گزارش فارس، پیش از این نیز 200 مقبره و آرامگاه در این منطقه توسط تیم باستان‌شناسی کشف شده بود.پژوهشگران چینی قدمت مقبره‌ها را پیش از سلسله شانگ(دومین دودمان شاهی این کشور) تعیین کرده‌اند.