kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲

اخبار ورزش جهان


نیمار از بارسلونا رفتنی شد؟!
مارکا مدعی شد پدر نیمار با تیم فوتبال پاری‎سن‌ژرمن به توافق رسیده و بزودی این ستاره برزیلی از بارسلونا جدا خواهد شد. ابتدا این طور به نظر رسید که این هم یکی دیگر از شایعات نقل و انتقالاتی مربوط به روزهای بی‎خبری فوتبال است و رسانه‎ها سعی در خبرسازی دارند. اما گفته می‌شود نیمار واقعا به جدایی از تیم فوتبال بارسلونا نزدیک شده است. ابتدا اعلام شد رئیس ‌بارسا کاملا مطمئن است نیمار در تیمشان می‎ماند و فیرپلی مالی اجازه خروج نیمار و اینکه تیمی بتواند رقم فسخ قراردادش را پرداخت کند را نمی‎دهد. اما حالا به نظر پدر ستاره برزیلی، او با سران تیم فوتبال پاری‎سن‌ژرمن به توافق رسیده است. در رختکن بارسا همه شدیدا بر این باورند که نیمار رفتنی شده است. هرچند که روزنامه اسپانیایی مارکا گزارش داده رابطه او هنوز با هم‎تیمی‏‌ها خوب است و مشکلی وجود ندارد. تنها دلیل تصمیم او برای جدایی دلیل فوتبالی است. جدا از این که شاید پیشنهاد دستمزد خیلی بیشتر پی‌اس‌جی او را وسوسه کرده باشد، ستاره برزیلی تصمیم دارد از زیر سایه مسی خارج شود. او فراموش نکرده فردای بازی مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا و درخشش او در آن بازی باعث شد تیمش معجزه کند، اما عکس‎های مسی روی جلد روزنامه‎ها رفت و یادی از او نشد. همچنین روزنامه اسپانیایی گزارش داده دنی آلوس که به تازگی از یوونتوس به پاری‌سن‌ژرمن ملحق شده تاثیر زیادی در پیوستن احتمالی او به تیم فرانسوی خواهد داشت.
ترکیب رویایی چلسی برای لیگ قهرمانان اروپا
چلسی پس از یک سال دوباره به لیگ قهرمانان اروپا بر می‌گردد. آنتونیو کونته برای این رقابت‌ها یازده بازیکن برتر را در اختیار دارد که بخشی از آنها توانستند فصل گذشته فاتح لیگ برتر شوند و اکنون یکی از بخت‌های نخست قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آیند. آلوارو موراتا که به تازگی به این تیم پیوسته است یکی از مهره‌های کلیدی این تیم برای لیگ قهرمانان محسوب می‌شود اما او تنها بازیکن آبی‌ها در راستای تقویت تیم نبوده است. باکایوکو، رودیگر و ... تابستان امسال به تیم کونته پیوستند. چلسی درون دروازه‌ هم‌چون سال‌های گذشته از تبیو کورتوآ بهره خواهد برد. او یکی از بهترین‌های جهان است. کونته با ویلی کابایرو قرار داد امضا کرد تا تیم از دروازه‌بان دوم خوبی نیز بهره ببرد. دروازه‌بان آرژانتینی سال‌ها در منچسترسیتی نیمکت‌نشین بود. او ترجیح داد به ایتالیا نرود و دروازه‌بان ذخیره مدافع قهرمانی لیگ برتر شود.رودیگر بهترین گزینه برای تقویت خط دفاعی چلسی بود. خرید بازیکن پیشین رم ۳۵ میلیون یورو برای باشگاه انگلیسی هزینه برداشت. او در کنار داوید لوییس و کهیل بازی خواهد کرد. در خط میانی انگولو کانته رهبر زمین خواهد بود. بازیکن فرانسوی سال گذشته بهترین بازیکن سال و لیگ برتر شناخته شد. او را باکایاکو همراهی خواهد کرد. رومن آبراموویچ برای خرید این بازیکن ۴۵ میلیون یورو هزینه کرد. کانته قرار است جانشین نمانیا ماتیچ شود که به زودی استمفوردبریج را ترک خواهد کرد. هم‌چنین سسک فابرگاس فصل را به عنوان بازیکن ذخیره شروع می‌کند. در خط حمله چند بازیکن ‌اسپانیایی حضور دارند. موراتا یکی از مهم‌ترین خریدهای تابستانی چلسی بود که مادرید را ترک کرد تا زیر نظر کونته به یکی از چهره‌های شاخص جهان در این پست تبدیل شود. او را هازارد و یک بازیکن دیگر در این پست همراهی خواهند کرد.
فیفا و یوفا ویار را اخراج می‌کنند
نایب رئیس فیفا و یوفا به علت فساد و رشوه برکنار خواهد شد. آنخل ماریا ویار سه‌شنبه به علت فساد و رشوه در ساختمان مرکزی فدراسیون فوتبال اسپانیا توسط پلیس دستگیر شد و پنج‌شنبه به دادگاه رفت. قاضی خواستار زندان بدون ضمانت برای نایب رئیس فیفا شد. به نظر می‌رسد حداقل ۹ ماه زندان برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در نظر بگیرند. بر این اساس جیانی اینفانتینو و الکساندر شفرین، رئیسان یوفا و فیفا قصد دارند ویار را از این دو سازمان اخراج کنند. فیفا اجازه نخواهد داد نایب رئیسی که در زندان به سر می‌برد را در این سازمان به فعالیت خود ادامه دهد. یک عضو فیفا در این باره گفت: در یوفا نیز اتفاق خواهد افتاد چون میشل پلاتینی هم مجبور شد سازمان را به همین خاطر ترک کند. شفرین هیچ رابطه‌ای با ویار ندارد و می‌خواهد هر چیزی که مربوط به فساد و رشوه است را از میان بردارد.اینفانتینو منتظر است یک برکناری فوری برای ویار اتفاق بیفتد و یا از طریق قوانین اقدام خواهد کرد. در یوفا نیز شرایط مشابه خواهد بود. ویار بیش از ۲۰ سال است که نایب رئیس فیفا و یوفا است. او حتی به علت این رسوایی سمت خود در فدراسیون فوتبال اسپانیا را از دست خواهد داد. به احتمال فراوان مارسلینو ماته رئیس فدراسیون خواهد شد.
کناره‌گیری تایلند از کاندیداتوری
 میزبانی جام ملت‌های آسیا
اتحادیه فوتبال تایلند به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) رساند که تصمیم به کناره‌گیری از کاندیداتوری میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 گرفته است. در حال حاضر کشورهای چین و کره‌ جنوبی خواهان میزبانی این رقابت‌ها هستند. امارات متحده عربی میزبان جام ملت‌های آسیا 2019 است، بازی‌هایی که بین تاریخ‌های 5 ژانویه تا یکم فوریه (15 دی تا 12 بهمن 97) در این کشور برگزار خواهد شد.
توافق دانیلو با منچسترسیتی
روزنامه اسپانیایی «مارکا» گزارش داد دانیلو برای پیوستن به منچسترسیتی به توافق شخصی با سران این باشگاه انگلیسی رسیده و قراردادی پنج ساله با آبی‌های شهر منچستر به ارزش 27 میلیون پوند امضا خواهد کرد. پپ گواردیولا پس از اینکه موفق شد کایل واکر را در ازای 55 میلیون پوند از تاتنهام به خدمت بگیرد، اکنون به دنبال جذب مدافع راست دیگری است و گزینه مدنظر سرمربی پیشین بارسلونا، مدافع برزیلی رئال مادرید است.  یکی از مسئولان باشگاه منچسترسیتی در این باره به روزنامه «سان» انگلیس گفت: پس از اتفاقی که در مورد دنی آلوز افتاد و او ترجیح داد به جای من‌سیتی به پاری‌سن‌ژرمن ملحق شود، تصمیم گرفتیم به سراغ گزینه‌های دیگر در پست مدافع راست برویم و دانیلو یکی از آن گزینه‌هاست.
مورینیو: هیچ کس نمی‎تواند مثل فرگوسن باشد
ژوزه مورینیو دوست دارد ۱۵ سال دیگر در تیم فوتبال منچستریونایتد بماند، اما به نظرش غیرممکن است که کسی مانند سر الکس فرگوسن شود.او چندی پیش در گفتگو با ای‌اس‌پی‌ان گفت: برای ۱۵ سال آینده آماده‎ام. منظورم اینجا در منچستر است؟ بله، چرا که نه؟ باید اعتراف کنم مربی‌گری در این تیم بسیار متفاوت است. البته همیشه روی مربیان فشار زیاد است، همه به آنها فشار می‎آورند که باید بازی‌ها را ببرند. واقعیت این است که فقط یک تیم می‎تواند ببرد و هر سال هم رقابت سخت‎تر می‎‏شود.مورینیو در ادامه گفت: تلاش من در این باشگاه این است که ثابت کنم به دنبال چیزی فراتر از نتایج هستم و این قسمتی است که مردم فکر نمی‌کنند وظیفه یک مربی باشد. به نظر من کار من فراتر از کاری است که باید در زمین بازی انجام دهم. سرمربی پرتغالی درباره سر الکس گفت: به نظرم دوران مربی‎گری سر الکس منحصر به فرد است. برابری با او ممکن نیست. هیچ کس نمی‏‌تواند در چنین باشگاهی برای چنین مدتی طولانی بماند. حتی بودن در این لیگ برای چنین مدتی هم کار سختی است. به نظرم آرسن ونگر آخرین مربی خواهد بود که چنین داستانی داشته است. من سعی می‎کنم موفق باشم تا بتوانم در فوتبال مدرن در یک تیم بمانم.