kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
ادامه اعتراض‌ها به عملکرد کمیته ملی المپیک

مرادی: قرار شد شفاف‌سازی کنند، اما خبری نشد

رئیس ‌فدراسیون وزنه‌برداری در اعتراض به عملکرد کمیته ملی المپیک گفت: : ما در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک نسبت به مسائل مالی اعتراضی داشتیم که قرار شد شفاف‌سازی شود اما تا این لحظه خبری نشده است.


علی مرادی درباره شرایط لیگ برتر وزنه‌برداری و کناره‌گیری دو تیم ذوب‌آهن و ملی حفاری، بیان کرد: خود من لیگ برتر را بر اساس اعتقادی که داشتم و دارم که می‌توانند کمک‌دهنده باشد راه‌اندازی کردم. در زمانی هم که دبیرکل آسیا بودم جام باشگاه‌های آسیا را راه‌اندازی کردم بنابراین معتقدم لیگ باید حمایت شود.
او ادامه داد: دو تیم ذوب‌آهن و ملی حفاری دارند نسبت به رفع مشکلات داخلی خود اقدامات لازم را انجام می‌دهند. از ما هم خواستند فرجه به آنها بدهیم که دارند صحبت می‌کنند مشکلات داخلی‌شان رفع شود. البته به ما اطلاع دقیقی داده نشده که مشکل اساسی آنها چه چیزی است تا فدراسیون در کنار این تیم‌ها قرار بگیرد و نسبت به رفع آن کمک کند تا لیگ پویاتری داشته باشیم. ما الان با صداوسیما صحبت کرده‌ایم که مسابقات‌مان پخش تلویزیونی شود. تیم‌ها سالیان سال زحمت کشیدند و من می‌فهمم که واقعا باید حمایت شوند و اعلام می‌کنم چنانچه بتوانیم مشکلات‌شان را کاهش دهیم آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به تعویق لیگ برتر وزنه‌برداری، گفت: بر حسب اتفاقی که افتاده به تفاهم رسیدیم مسابقات لیگ به جای یازدهم، ۲۹ و ۳۰ مرداد انجام گیرد تا تیم‌های مربوطه بیایند چون تیم‌ها از ما زمان خواستند. اعزام بین‌المللی هم خواهیم داشت و تیم ذوب‌آهن و پدافند هوایی به جام باشگاه‌های آسیا اعزام می‌شوند. تیم مناطق نفت‌خیز جنوب به مسابقات آسیا و آفریقا می‌رود و ملی حفاری هم به قطر کاپ اعزام می‌شود.
رئیس‌فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اعتراض نسبت به ارسال نشدن اساسنامه کمیته ملی المپیک برای اعضای مجمع دارد، گفت: بحث ما شفاف‌سازی است چرا که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری، مجمع است که باید در جریان کار باشد اما اعضای مجمع در جریان موضوع پیش‌نویس اساسنامه نیستند و قبل از اینکه به دست ما برسد به IOC‌ ارسال شد. ما به کمیته ملی المپیک اعتراضی کردیم و تا الان جواب ما را ندادند. اکنون هم بخواهند پیش‌نویس را در اختیار اعضای مجمع قرار بدهند چه فایده‌ای دارد و این کار غیرحرفه‌ای است و شفافیت را زیر سؤال می‌برد.
مرادی با اشاره به مباحث مالی کمیته ملی المپیک، گفت: ما در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک نسبت به مسائل مالی اعتراضی داشتیم که قرار شد شفاف‌سازی شود اما تا این لحظه خبری نشده است. یک ریال هم بودجه دریافت نکرده‌ایم البته کمیته ملی المپیک هم مشکلاتی دارد و باید کمکش کنیم.