kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۱۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
برنامه‌های رئیس ‌فدراسیون برای تیم ملی جودو

مربی خارجی در کنار سرمربی ایرانی قرار می‌گیرد

رئیس فدراسیون جودو با بیان این که سرمربی جدید تیم ملی در چند ماه گذشته توانست توانایی‌هایش را به خوبی نشان بدهد، گفت: هم‌چنان به دنبال مربی خارجی هستیم.



محمد درخشان درباره انتخاب محمد منصوری به عنوان سرمربی تیم ملی جودوی بزرگسالان ایران با وجود این که از زمان حضورش در فدراسیون جودو اعلام کرده بود قطعا سرمربیگری تیم ملی را به دست یک مربی خارجی طراز اول خواهد گذاشت، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما این بود که یک مربی خوب خارجی برای تیم ملی استخدام کنیم. در همین راستا نیز چند مربی به ایران آمدند اما هیچ کدام نتوانستند خواسته‌های ما را برآورده کنند. مربیان آذربایجانی و اوکراینی با ما مذاکره کردند اما شرایط‌شان به گونه‌ای نبود که بخواهیم آنها را استخدام کنیم. چند روز پیش نیز ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو یک مربی اهل مولداوی را به من معرفی کرد و اعلام کرد حاضر است تمام هزینه‌هایش را هم بدهد که در حال مذاکره با این مربی هستیم.
رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سؤال که با توجه به انتخاب منصوری به عنوان سرمربی تیم ملی، پس چگونه در حال مذاکره با مربیان خارجی هستید؟ گفت: ما همچنان به دنبال جذب یک مربی خارجی خوب برای تیم ملی هستیم البته نه به عنوان سرمربی. بلکه قصد داریم سرمربی ایرانی باشد و یک مربی خوب خارجی در کنارش قرار گیرد تا مربیان ما از او موارد مورد نیاز را یاد بگیرند و علم‌شان به‌روزتر شود.
او افزود: ما هیچ وقت به دنبال این نیستیم به هر قیمت ممکن با هر مربی خارجی به تفاهم برسیم بلکه هدف ما این است که مربی‌ بیاوریم که بتواند به مربیان ایران کمک کند که این موضوع نیازمند فراهم شدن شرایط لازم است. ضمن این که کشورهای دیگر مربیان خوب خود را به راحتی رها نمی‌کنند و استخدام آنها نیازمند رایزنی‌های گسترده است چرا که کشورهای‌شان با چنگ و دندان سعی می‌کنند مربیان خوب خود را حفظ کنند.
رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد: چرا باید نگاه ما مدام به کشورهای دیگر باشد تا به ما کمک کنند. باید از مربیان شایسته وطنی حمایت کنیم و به آنها میدان بدهیم تا خودشان را نشان بدهند. همان‌طور که قبلا توانستیم مربیان خوبی پرورش دهیم این بار هم این کار را انجام خواهیم داد و از دل این مربیان نفرات خوبی به جودو معرفی خواهند شد. مربیان آذربایجانی و اوکراینی برای کار در ایران ماهی پنج هزار دلار می‌خواستند، چرا باید این پول را به آنها بدهیم اما مربیان ایرانی که سختی زیادی کشیدند به راحتی کنار بگذاریم. برنامه من این است که هر مربی خارجی که به ایران بیاید و با او به تفاهم برسیم به عنوان مربی در تیم ملی فعالیت کند و سرمربی یک ایرانی باشد. نمی‌خواهیم تیم ملی را به دست یک خارجی بدهیم تا وقتی کار را رها کرد مجبور باشیم دست‌مان را جلویشان دراز کنیم.
درخشان درباره رفتن جواد محجوب از جودو و حضورش در رقابت‌های MMA و این که چرا فدراسیون هیچ اقدام خاصی برای نگه داشتن او انجام داد؟ گفت: اصلا اینطور نیست که ما او را راحت کنار گذاشته باشیم. محجوب فرزند جودو است و امیدوارم که هر چه زودتر به جودو باز گردد. در فدراسیون جودو به روی او باز است و ما از بازگشت محجوب به تیم ملی استقبال می‌کنیم و تلاش‌مان را نیز برای نگه داشتن او به کار خواهیم بست اما برخی مسائل درباره رفتن او از جودو وجود دارد که نمی‌خواهم آن را بازگو کنم.