kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۱۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰

آزادی ۲۳ زندانی با کمک خیران در استان گلستان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان گفت: ۲۳ زندانی جرائم عمد در استان گلستان با کمک خیران امروز از زندان آزاد شدند.


علیرضا رضوانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با کمک خیران در برنامه ماه عسل، زمینه آزادی 23 زندانی جرائم عمد امروز فراهم و از زندان‎های استان آزاد شدند.
وی افزود: برای آزادی این تعداد از زندانیان183میلیون تومان توسط خیران کمک شد.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان تصریح کرد: از ابتدای ماه رمضان که ریاست سازمان زندان‎ها بحث آزادی زندانیان جرائم عمد را در برنامه ماه عسل مطرح کردند، کمک‎های زیادی از سوی مردم صورت گرفت.
در مرحله قبل نیز 20 زندانی جرائم غیرعمد با هزینه 114 میلیون تومان از زندان‎های استان گلستان آزاد شدند.
وی با اشاره به اینکه روند آزادی زندانیان همچنان ادامه دارد، افزود: تاکنون 116 نفر با تلاش همکاران برای مصالح و سازش از زندان آزاد شدند و 7 نفر نیز از قصاص رهایی پیدا کردند.
رضوانی به بررسی مشکلات قضایی مددجویان اشاره کرد و گفت: 150 نفر از وکلای کانون وکلای استان در هفته قوه‎ قضائیه وارد زندان‎ها شدند و به زندان‎ها خدمات ارائه کردند.
وی با بیان اینکه در سال 1395 نسبت به سال 1394 ، 16/5 درصد بیشتر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را داشتیم، گفت: تلاش کردیم برنامه‎های صلح و سازش را قبل از زندانی شدن افراد دنبال کنیم.
مدیرکل زندان‎های استان گلستان تاکید کرد: از مجموع 28 میلیارد تومان کمک به آزادسازی زندانی‎ها در استان گلستان 17 میلیارد تومان را شکات گذشت کردند و بقیه را ستاد دیه پرداخت کرده و از این نظر بزرگ‌ترین خیران برای آزادسازی زندانیان شکات هستند.