kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۱۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با واگذاری زمین باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی مخالف از دست دادن حتی یک متر از زمین پروژه باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد به غیر است و با رایزنی‌هایی که با معاون اجرایی رئیس جمهور صورت گرفته این منطقه سبز خواهد ماند.



اسکندر زند در خصوص باغ ملی گیاه‌شناسی زاگرس اظهار کرد: یک خلأ بزرگ در راستای توسعه باغ‌های اقماری گیاه‌شناسی ایران، باغ گیاه‌شناسی در منطقه زاگرس بود، لذا از 8 استان مشرف در این منطقه شهر خرم‌آباد به عنوان مرکز باغ گیاه‌شناسی زاگرس انتخاب شد.
وی با بیان اینکه نمونه‌های در حال جمع‌آوری و امکانات لازم در ردیف‌های اعتباری بودجه لحاظ شده است، گفت: طرح اولیه باغ ملی گیاه‌شناسی زاگرس در دست اجرا بوده و یکی از مناطق با ارزش شهر خرم‌آباد با صرف هزینه 3 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.
این مسئول اذعان داشت: متولیان اصلی احداث باغ ملی زاگرس خرم‌آباد با هیچ مسئول کشوری و استانی درخصوص واگذاری زمین توافقی نداشته‌اند و در حال حاضر بودجه لازم در جهت توسعه این مرکز نیز فراهم شده است.
وی در پایان اظهار کرد: مسئولان استانی، دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه در جهت تداوم این حرکت از هیچ کوششی فروگذار نباشند  و این پروژه را منفعتی ملی و نه صنفی بدانند.