kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۱۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
استاندار لرستان:

پیشرفت 29 درصدی سد آبسرده بروجرد در 8 سال فاجعه است

استاندار لرستان گفت: پیشرفت 29 درصدی پروژه سد آبسرده بروجرد طی هشت سال در حوزه کار عمرانی یک فاجعه است.

 

هوشنگ بازوند در مراسم آغاز عملیات اجرایی قرارداد تکمیلی پروژه سد آبسرده این شهرستان اظهار کرد: روند احداث پروژه سد آبسرده بروجرد از سال 88 آغاز شده و هم‌اکنون 29 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی عنوان کرد: به دنبال این بودیم که اجرای پروژه سد آبسرده به قرارگاه خاتم‌الانبیا محول شود، اما به دلایلی این مهم محقق نشد، البته جهاد نصر پیمانکاری است که عملکرد آن از عملکرد قرارگاه کمتر نیست.
بازوند با تاکید بر اینکه دیگر زمانی برای تاخیر در اجرای این پروژه باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: برای اینکه بخواهیم از اسناد خزانه به این پروژه اختصاص دهیم، پیمانکار باید صورت وضعیت داشته باشد.
وی تاکید کرد: قرار است که در سال جاری 26 میلیارد تومان اعتبار به پروژه سد آبسرده بروجرد داده شود که البته در صورت تخصیص 50 تا 70 درصد این اعتبار نیز پیمانکار باید دو برابر آن کار کند.
وی عنوان کرد: نمایندگان مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز باید پروژه سد آبسرده را در بودجه سال 97 به طور ویژه دنبال کنند، همچنین پیمانکار نیز در اجرای کار توجه و نگاه خود را به تخصیص اعتبارات معطوف نکند. بازوند درباره پروژه بیمارستان آیت‌الله بروجردی گفت: این بیمارستان شاید تنها بیمارستانی است که همه بخش‌های آن به طور همزمان افتتاح می‌شود، البته می‌توانستیم آن را پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افتتاح کنیم، ‌اما در این‌باره عجله نکردیم.