kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۱۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

بزرگ‌ترین مرکز درمان سرطان جنوب غرب کشور پزشک متخصص خون ندارد

مدیر عامل مرکز تخصصی خیریه رادیوتراپی آنکولوژی امام حسن مجتبی(ع) دزفول گفت: این مرکز درمانی به عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمانی سرطان در جنوب غرب کشور از حدود هشت ماه پیش تاکنون پزشک متخصص خون ندارد.


محمدرضا اسماعیل چگنی با تشریح مشکل درمانی پیش آمده برای بیماران سرطانی که نیازمند پزشک متخصص خون هستند افزود: نبود پزشک فوق تخصص روند درمان بیماران مبتلا به سرطان خون را در این مرکز خیریه درمانی با مشکل جدی روبه رو کرده است.
وی اظهار کرد: با کمک خیرین و مردم نیکوکار دزفول و همکاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول بزرگترین مرکز درمانی سرطان در جنوب غرب کشور در دزفول تجهیز و راه اندازی شده و افزون بر 2 هزار و 500 بیمار سرطانی در این مرکز خیریه رایگان زیر درمان هستند.
وی با انتقاد از تامین نشدن یک فوق تخصص خون برای این مرکز درمانی با وجود نیاز مبرم بیماران سرطانی به پزشک گفت: بیماران نیازمند به متخصص خون به دلیل نبود پزشک در شرایطی که گرمای هوا طاقت فرسا و غیرقابل تحمل است ناچار به سفر به اهواز و سایر مناطق کشور شده‌اند این در حالی است که بسیاری از بیماران توان مالی لازم برای اعزام به سایر شهرها را ندارند.
وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان مربوطه کمبود متخصص خون را عامل این مشکل می‌دانند که این نهایت بی‌مسئولیتی آنهاست که با این دلیل واهی رفع مسئولیت کرده و صدها بیمار مبتلا به سرطان خون را در منطقه سرگردان و در شرایط وخیم‌تری رها کرده‌اند.
اسماعیل چگنی افزود: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتظار می‌رود اجازه ندهد زحمات افراد خیری که با اخلاص تمام وارد حوزه سلامت شده و چنین مرکز مجهزی را ساخته و تجهیز کرده‌اند سرخورده، ناراحت و مایوس شوند.
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول با وجود تلاش فراوان و مکاتبات مکرر برای تامین یک پزشک فوق تخصص خون برای این مرکز درمانی همچنان ناکام مانده است.
مرکز امام حسن مجتبی(ع) هم اکنون کلیه خدمات درمانی مانند پرتودرمانی و شیمی درمانی همچنین سی تی اسکن، آزمایشگاه و کمک هزینه دارو و نیز اسکان و غذای همراهان غیربومی را به رایگان و با بهره‌گیری از کمک خیرین، پزشکان و مردم دزفول برای بیش از 2هزار و 500 بیمار سرطانی انجام می‌دهد.