kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۱۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷

شرکت 12 هزار جوان و نوجوان چهار محال و بختیاری در برنامه‌های فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از آمادگی 380 پایگاه و کانون فرهنگی و هنری برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در سطح استان خبر داد.

شهرکرد- خبرنگار کیهان:

جواد کارگران دهکردی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: در این پایگاه‌ها حدود 12 هزار نفر از نوجوانان و جوانان از برنامه‌های متعدد و متنوعی که برای آنان تدارک دیده شده است، استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: برای اجرای بهتر این برنامه‌ها از ظرفیت‌های فیزیکی اداره کل آموزش و پرورش و سپاه قمربنی‌هاشم(ع) استان نیز استفاده می‌شود.
کارگران دهکردی این برنامه‌ها را شامل فرهنگی، هنری، قرآن و تلاوت، سواد رسانه‌ای، فضای مجازی و... اعلام و اضافه کرد: اجرای این برنامه‌ها در پایگاه و کانون‌های فرهنگی مساجد استان تا 15 شهریور ماه امسال خواهد بود.
دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز اظهار داشت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در 50 رشته فرهنگی و هنری با حضور بیش از یک هزار نفر مربی در سطح شهرها و روستاها و مناطق عشایری استان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام مراد یوسفی با اشاره به اینکه نفرات منتخب در اجرای این طرح به اردوهای فرهنگی اعزام می‌شوند.
با اعلام این مطلب که در استان چهارمحال و بختیاری 407 کانون فرهنگی هنری در مساجد فعال است ادامه داد: از این تعداد کانون‌ها 60 درصد آنها در روستاها و 40 درصد در شهرهای استان هستند.