kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۱۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵

اجرای طرح همیار درمان برای نخستین‌بار در اصفهان

مدیر امور بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، از اجرای طرح «همیار درمان» و اعتباربخشی بیمارستان‌ها برای اولین بار در اصفهان خبر داد.


 علی‌اکبر جنگجو افزود: در طرح همیار درمان، هشت بیمارستان مهم از استان به عنوان بیمارستان‌های قطب در نظر گرفته شده و سایر بیمارستان‌ها بر اساس موقعیت‌های مختلف مانند جغرافیایی تقسیم‌بندی و در زنجیره هر یک از آنها قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه این کار برای نخستین‌بار در کشور در اصفهان، اجرا می‌شود، ادامه داد: بدین ترتیب، بیمارستان‌های قطب استان بصورت زنجیره‌ای به نظارت مستمر و بازدید از بیمارستان‌های زیرمجموعه خود می‌پردازند تا طرح اعتباربخشی در بیمارستان‌ها، استمرار داشته باشد.
جنگجو، هدف از اجرای این طرح را استمرار نظارت بر بیمارستان‌های استان، کاهش خطاهای درمانی و تکریم بیمار عنوان کرد. جنگجو گفت: در طرح همیار درمان 140 تن از نیروهای خبره بیمارستان‌ها انتخاب شده و به بازدید از بیمارستان‌ها می‌پردازند.
رئیس اداره نظارت بر خدمات بستری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: طرح اعتباربخشی در بیشتر کشورهای دنیا، اختیاری است اما در ایران، اجباری است. وی اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل از اعتبارسنجی بیمارستان در سطوح چهارم تا عالی قرار می‌گیرند.