kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۱۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
از سوی سازمان بهداشت جهانی معرفی شد

رفسنجان شهر بدون عرضه قلیان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: رفسنجان از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان شهر بدون عرضه قلیان معرفی شد.



احمد جمالی زاده اظهار داشت: با توجه به این موضوع مقرر شد تابلوهایی بدین مناسبت در مراکز تفریحی و مبادی ورودی و خروجی شهر نصب شود.
وی افزود: کماکان مجوز عرضه قلیان برای هیچ صنفی صادر نشده و با متخلفانی که اقدام به عرضه قلیان می‌کنند و صنوفی که اقدام به تبلیغ دخانیات و ادوات مصرف مواد دخانی می‌کنند برخورد قانونی انجام خواهد شد.
جمالی زاده ادامه داد: مراکزی که مواد غذایی عرضه می‌کنند مجوز توزیع قلیان ندارند و مغازه‌دارانی که داوطلبانه از عرضه مواد دخانی خودداری می‌کنند به عنوان «حامیان سلامت» تشویق خواهند شد.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تأکید کرد: مغازه‌دارانی که اقدام به خرده‌فروشی دخانیات می‌کنند باید با ثبت نام در «سامانه ایرانیان» مجوز عاملیت مجاز دخانیات را دریافت کنند، در غیر اینصورت حق عرضه مواد دخانی را نخواهند داشت.
رئیس‌مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان تصریح کرد: اگر توزیع قلیان توسط مراکز عرضه مواد غذایی مشاهده شود در مرحله اول اخطار کتبی و در مرحله دوم ظرف ۴۸ ساعت پلمب خواهند شد.جمالی زاده از پلمب ۱۲ مرکز غیرمجاز توزیع قلیان توسط مرکز بهداشت و تعدادی دیگر توسط نیروی انتظامی خبر داد.