kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶

اخبار کوتاه از فوتبال


اقدام پسندیده باشگاه فولاد خوزستان
 استفاده از لباس و بازیکن خارجی ممنوع شد
سید سیروس پورموسوی در چندین نوبت مصاحبه کرد که تیمش نیاز به دو بازیکن در پست‌های دفاع و مهاجم دارد و از هیئت مدیره می‌خواهد تا به او اجازه دهند بازیکن خارجی بگیرد اما این موضوع مورد موافقت هیئت مدیره قرار نگرفت. علیرضا اژدری‌زاده مدیرعامل فولاد در گفت‌و‌گوی خود در این باره گفته است: چیزی که مسلم است این است اگر سیاست کلانی که در مملکت حاکم است نباید در حد شعار بماند بلکه باید به آن عمل کرد. امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است. اگر بر این اساس گفتیم اردوی خارجی نمی‌رویم، لباس خارجی نمی‌پوشیم، بازیکن خارجی نمی‌گیریم و ... آیا خوب است یا بد؟ بر اساس سیاست کلان کشور عمل کردیم و‌ای کاش همه باشگاه‌ها این کار را می‌کردند و به این سیاست جامه عمل می‌پوشاندند. وی ادامه داد: تا چه زمان باید نقطه ضعف مهاجم و مدافع را با بازیکن خارجی پوشش داد و به سمت سازندگی نرویم. باید بازیکن بسازیم و روی پای خودمان بایستیم. چند سال قبل ورود گلر خارجی ممنوع شد و الان می‌بینید چند گلر خوب داخلی در فوتبال ایران داریم.
خط خوردن ۳ بازیکن از تیم ملی امید
تیم‌ ‌ملی فوتبال امید امروز برای حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر23 سال آسیا در حضور مسئولان فدراسیون فوتبال بدرقه خواهد شد. این تیم از هفته گذشته مرحله دوم اردوی خود را در آکادمی ملی فوتبال با غیبت بازیکنان استقلال، تراکتورسازی و پرسپولیس آغاز کرد و پنج بازیکن این سه تیم در تمرینات حاضر نشدند اما مسئولان استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه به کادرفنی تیم‌ ‌ملی اعلام کردند بازیکنان این دو تیم به تیم‌ ‌ملی می‌رسند. البته استقلالی‌ها در بیشکک پایتخت قرقیزستان، محل برگزاری رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا ‌اضافه می‌شوند و صادق محرمی هم امروز به تهران باز می‌گردد تا هر چهار بازیکن بدون انجام تمرین در تهران به قرقیزستان بروند.تنها غایب این تیم علی طاهران خواهد بود که یحیی گل محمدی به هیچ وجه حاضر به دادن این بازیکن به تیم‌ ‌ملی امید نشد تا کم و کاستی‌های تیم خود را با بازیکن جوانی مانند طاهران پر کند.همچنین در ابتدای این اردو 26 بازیکن به تیم‌ ‌ملی دعوت شدند که در نهایت پیروانی باید سه بازیکن را برای حضور در رقابت‌ها خط بزند. در کنار علی طاهران، یک از چهار دروازه‌بان تیم‌ ‌ملی و یکی از بازیکنان هم خط خواهند خورد که فردا تکلیف این موضوع مشخص می‌شود. تیم‌ ‌ملی روز سه شنبه دیدار دوستانه‌ای را با تراکتورسازی برگزار کرد و توانست با سه گل حریف خود را از پیش‌رو بردارد و آمادگی نسبی خود را در این بازی تدارکاتی نشان دهد.
دعوت از کی روش برای تماشای دربی
برگزاری دیدار دوستانه بین استقلال و پرسپولیس به سوژه اصلی این روزها تبدیل شده است و در نهایت به نظر می‌رسد مقدمات برگزاری این بازی فراهم شده و دو تیم در آلمان و بیله فلد به مصاف یکدیگر بروند. در این ارتباط گفته می‌شود مسئولان برگزاری این دیدار از کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز برای تماشای این بازی دعوت رسمی به عمل آورده‌اند. علی دایی دیگر چهره‌ سرشناسی است که برای تماشای این دیدار در آلمان از او دعوت شده بود.
آزمون با روبین کازان می‌ماند؟!
با خروج مهاجم سنگالی لاتزیو از رختکن این تیم، رسانه‌های ایتالیایی شایعات زیادی را پیرامون حضور آزمون در این تیم منتشر کردند. بسیاری از رسانه‌های ورزشی کشور ایتالیا و به ویژه شهر رم مهاجم جوان تیم ملی فوتبال ایران را به عنوان جانشین مهاجم لاتزیو معرفی کردند و البته خبر از عقد قرارداد با این بازیکن طی روزهای آینده دادند. در روزهایی که شایعات پیرامون این انتقال بالا گرفته، بردیف عقیده دیگری دارد. او در این باره می‌گوید: بنابر آنچه که درباره آزمون می‌دانم، او در روزهای آینده با روبین کازان قرارداد خواهد بست و با ما برای فصل آینده می‌ماند. به نظر می‌رسد با توجه به تسلطی که بردیف روی آزمون دارد، حضور آزمون در تیم روبین کازان نهایی باشد و این ستاره تیم ملی فوتبال ایران در این پنجره نقل و انتقالاتی لیگ روسیه را به مقصد سری آ ترک نکند.