kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد

قرارگاه خاتم‌الانبیا، ستاد فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان‌جزو بهترین مؤدیان مالیاتی

رئيس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم‌الانبیا جزو بهترین مؤدیان مالیاتی کشور به حساب می‌آیند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدکامل تقوی‌نژاد در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: سال گذشته حدود دو میلیون و نهصد هزار اظهارنامه اشخاص حقیقی، بیش از 320 هزار اظهارنامه اشخاص حقوقی و حدود 380 هزار اظهارنامه در بخش املاک اجاره‌ای دریافت شد.
وی اضافه کرد: امسال رشد چهار درصدی را برای بخش مشاغل در خرداد داشتیم و بر این اساس حدود 60 هزار مؤدی جدید به مؤدیان مالیاتی اضافه شدند و این تعداد علاوه بر 300 هزار مؤدی جدیدی است که سال گذشته شناسایی کردیم؛ همچنین در بخش املاک اجاره‌ای بیش از 250 هزار اظهارنامه دریافت کردیم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: باید در کشور روی مسئله فرهنگ مالیاتی بیشتر کار شود و این فرهنگ در جامعه گسترش پیدا کند به این معنی که مردم هم باید تعریف دقیقی از مالیات بدانند و هم آثار پرداخت مالیات را ببینند.
تقوی‌نژاد افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم‌الانبیا جزو بهترین مؤدیان مالیاتی کشور به حساب می‌آیند.
وی درباره شرایط جدید دریافت کارت بازرگانی گفت: به استناد ماده 186 قانون، کسی که می‌خواهد کارت بازرگانی داشته باشد ابتدا از نظام مالیاتی در خصوص آن فرد استعلام گرفته می‌شود. کارهای بازرگانی غیر، حدود 3200 میلیارد تومان مالیات روی دست افراد ضعیف و فقیر جامعه گذاشت که با احتساب جریمه آن به هشت هزار میلیارد تومان رسیده است.
رئيس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: باید حساب‌های مردم را شفاف کرد زیرا فرار مالیاتی در اقشار مختلف 13 تا 30 هزار میلیارد تومان تشخیص داده شده است. با بررسی‌های انجام شده در 27 کشور دنیا از سپرده‌ها مالیات اخذ می‌شود بنابراین اگر به سپرده‌گذار فشاری وارد نشود می‌توان از آنان مالیات اخذ کرد.در همین حال حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره وضعیت اخذ مالیات گفت: یکی از مهم‌ترین اشکالات نظام مالیاتی این است که در زمان رکود و تورم، هیچ تفاوتی در سیاست مالیات‌ستانی و نرخ مالیاتی نمی‌بینیم.
وی اعلام کرد که نرخ مالیات سال 96 نسبت به 95 افزایش پیدا کرده است.