kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

سیل در استان‌های البرز و سیستان و بلوچستان باعث مرگ یک نفر و قطع آب 50 روستا شد

جاری شدن سیل در استان البرز جان یک دختر بچه 9 ساله را گرفت و در سیستان و بلوچستان باعث قطع آب 50 روستای ایرانشهر و مسدود شدن 3 مسیر در جنوب استان شد.


فرماندار ساوجبلاغ گفت: بر اثر بارندگی شدید پنج‌شنبه شب و جاری شدن سیل در ساوجبلاغ واقع در استان البرز یک دختر بچه 9 ساله جان خود را از دست داد.
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: بارش شدید باران خساراتی به روستاهای اغشت باغبانکلاه، سیبان‌دره، و تکیه در بخش چندار ساوجبلاغ وارد کرد.
وی‌ گفت: در این حادثه حدود 14 نفر از روستاییان به صورت سطحی مصدوم شدند  و 20 نفر به بیمارستان انتقال یافتند. با حضور به موقع تیم‌های امدادی در منطقه 9 نفر گرفتار در سیل نجات یافتند و 3 گردشگر که در ارتفاعات ساوجبلاغ ناپدید شده بودند سالم پیدا شدند.
فرماندار گفت: علاوه بر آسیب‌دیدگی بخشی از باغ‌ها 4 دهنه پل و بخشی از جاده‌های پنج روستای سیل زده ساوجبلاغ تخریب شده است و سیل یک دختر بچه 9 ساله را با خود برد. سیل به شبکه گاز روستای اغشت خسارت زیادی وارد کرد جسد دختربچه ناپدید شده در سیل پنج‌شنبه شب در شهرستان ساوجبلاغ دیروز جمعه در حاشیه رودخانه کردان کرج پیدا شد.
بارندگی پنج‌شنبه شب سبب آبگرفتگی تعدادی واحد مسکونی، تجاری و زیرگذرها در کرج شد. 43 مورد آبگرفتگی منازل واحدهای تجاری و زیرگذرها در کرج با تلاش تیم‌‌های آتش‌نشانی لایروبی و جمع‌آوری شد. ریزش سنگ از کوه در برخی از مناطق شهرستان طالقان صورت گرفت اما به کسی آسیبی وارد نیامد.
همچنین بارندگی شدید و سیل پنج‌شنبه شب در سیستان و بلوچستان به تاسیسات زیربنایی و شماری از واحدهای مسکونی ایرانشهر و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد کرد.
به گفته غلامرضا اربابی مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تیرهای برق و شبکه شهر آب بمپور نیز بر اثر سیل خسارت دید.معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شکستگی و سقوط 50 تیر برق و قطع برق 25 روستا که برق 10 روستای این شهرستان تاکنون وصل شده از جمله خسارت‌های سیلاب است.نبی‌بخش داوودی اظهار داشت: همچنین به دلیل قطع برق، آب 50 روستای شرق و غرب بمپور قطع شده است.
وی ادامه داد: 100 متر از شبکه اصلی آب شرب شهر بمپور که در مدخل رودخانه قرار داشت تخریب شد که به تبع آن آب این شهر نیز قطع شد.
وی خاطرنشان کرد: 40 درصد از منازل شهر، حومه و روستاهای بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر دچار آبگرفتگی شدند.فرماندار ایرانشهر گفت: همچنین هزار واحد مسکونی در شهرستان ایرانشهر به سبب بارندگی 40 تا 100 درصد آسیب دیدند.مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان افزود: مسیرهای سرباز، ایرانشهر ابتر و ایرانشهر - خیرآباد در جنوب استان به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه فعلی مسدود شد.