kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

دهمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در استان اصفهان برگزار می‌شود

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات اصفهان از برگزاری دهمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همزمان با روز خبرنگار در این استان خبر داد.

 اصفهان- خبرنگار کیهان:

صادق هادی در نشست با خبرنگاران  اظهار داشت: فراخوان این جشنواره با استقبال همکاران رسانه مواجه شده است.
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات اصفهان تصریح کرد: رقابت سازنده میان خبرنگاران و نیز شناسایی نقاط قوت و ضعف از اهداف جشنواره است.
وی با اشاره به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره گفت: روزنامه‌نگاران شاغل و آزاد استان اصفهان که در مطبوعات غیرسراسری نمایندگی نشریات سراسری یا خبرگزاری‌ها و همچنین پایگاه‌های خبری استان فعالیت می‌کنند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.
هادی بیان داشت: آثار شرکت داده شده در جشنواره باید در فاصله زمانی اول فروردین 95 تا اول فروردین 96 در یکی از نشریات سراسری و استانی و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان و دارای مجوز منتشر شده باشد.
مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان هم گفت: جشنواره مطبوعات در 9 دوره گذشته از سوی ارشاد برگزار می‌شد که برای نخستین سال این جشنواره امسال از سوی خانه مطبوعات برگزار می‌شود.
زهره والی‌پور با اشاره به اینکه خانه مطبوعات یک ریال بودجه دولتی دریافت نکرده است، ادامه داد: دهمین دوره از جشنواره مطبوعات از سوی یک نهاد خصوصی و مستقل برگزار می‌شود.
دهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان در دو محور اصلی(حرفه‌ای) دارای 10 رشته و محور ویژه(جنبی) نیز دارای 9 موضوع برگزار می‌شود.
در بخش اصلی(حرفه‌ای) و در قسمت مقاله 46 اثر، سرمقاله و یادداشت 89 اثر، مصاحبه 83 اثر، تیتر 79 و طراحی و صفحه‌آرایی 34 اثر تاکنون به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
در حوزه طنز مکتوب 40 اثر، کاریکاتور 31 اثر، خبر 27 اثر، خبر 27، گزارش 117، تک‌عکس 12 و گزارش تصویری تاکنون 15 اثر ارسال شده است.
در موضوع قرآن و عترت 30 اثر، شهر خلاق 35 اثر و گفتمان‌سازی یا فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی 14 اثر و در بخش اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال 38 اثر، اقدام و عمل 19 اثر، آسیب‌های اجتماعی شامل مواد مخدر و روانگردان‌ها 45 اثر و در بخش مدیریت مصرف آب شرب و بهداشت 35 اثر ارسال شده است.