kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

اخبار کوتاه از فوتبال


هشدار AFC به باشگاه‌های بدهکار
کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که باشگاه‌ها تا سی و یکم آگوست(۹ شهریور) فرصت دارند تا بدهی‌های خود را پرداخت کنند. همه باشگاه‌هایی که جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ را گرفتند باید تمام بدهی‌های خود در رابطه با نقل و انتقالات، بازیکنان، کارکنان و... بپردازند. اگر این باشگاه‌ها تا این تاریخ نتوانند بدهی‌های خود را بپردازند حق شرکت در این رقابت‌ها را نخواهند داشت. بر این اساس باشگاه‌ها تا آخر آگوست فرصت دارند این موضوع را حل کنند. AFC  از اعضای خود خواست این موضوع را به طور کامل پیگیری کنند و تا تاریخ ۱۵ آگوست، فهرست کاملی از بدهی‌ها را ارائه کنند.
سفر طارمی به اوکراین
مهدی طارمی صبح امروز از طریق فرودگاه امام خمینی به سمت کیف پرواز خواهد کرد تا پس از حضور در این شهر به اردوی پرسپولیس در اوکراین  ملحق شود. مهدی طارمی مدتی است به دلیل اینکه قصد جدایی از پرسپولیس را داشت در تمرین‌های پرسپولیس حاضر نبود و همراه این تیم به اردوی اوکراین نرفت.
اصفهانیان: حق‌الزحمه قابل قبولی به داوران می‌دهیم
فریدون اصفهانیان از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: به طور حتم باید به سمت و سویی برویم که برای داوران انگیزه ایجاد کنیم. وظیفه فدراسیون فوتبال این است که در کنار این عزیزان باشد و حمایت لازم را در ابعاد مختلف انجام بدهد. داوران هم مثل ملی‌پوشان برای فدراسیون، عزیز و محترم هستند و به طور حتم سعی می‌کنیم امکانات لازم را برای آنها فراهم آوریم. جا دارد از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تشکر کنم که با همه کمبودهایی که داریم از داوران حمایت کرده‌اند. امیدوارم با یک حق‌الزحمه قابل قبول بتوانیم انگیزه داوران عزیز را بالا و بالاتر ببریم.
توافق ابتدایی استقلال با مدافع برزیلی
رابسون جانواریو، مدافع برزیلی فصل گذشته استقلال دیروز با مسئولان استقلال به توافق اولیه دست یافت تا از همیشه به استقلال نزدیک‌تر باشد. این بازیکن ظاهرا مشکلش با باشگاه برزیلی را حل کرده و تمایل دارد همچنان با استقلال باشد. توافق اولیه رابسون جانواریو با استقلال در حالی صورت می‌گیرد که این بازیکن سهمیه بالای ۲۳ سال محسوب می‌شود و در صورت جذبش یک بازیکن باید از لیست آبی‌های پایتخت خارج شود.
طاهری سرپرست پرسپولیس می‌ماند
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که بزودی هیئت مدیره پرسپولیس معرفی خواهند شد. او هم‌چنین گفت که طاهری به عنوان سرپرست باشگاه هم‌چنان فعالیت خواهد کرد. سلطانی‌فر اظهار داشت: آقای طاهری دو یا سه بار استعفا دادند اما ما صحبت کرده‌ایم که به کار خودشان ادامه دهند. درباره هیئت مدیره هم بگویم که به زودی اعضای هیئت مدیره پرسپولیس اعلام می‌شوند؛ چرا که باید این نکته را در نظر داشت که این باشگاه و باشگاه استقلال دولتی هستند و کمتر از دو سال است که از حالت خصوصی بیرون آمده‌اند. وی در پاسخ به پرسشی درباره بازنشسته و دوشغله بودن برخی از اعضای هیئت مدیره تیم استقلال گفت: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ما با دستگاه‌های نظارتی هماهنگ شده‌ایم و یکی از این دوستان هم که در هیئت مدیره حضور دارند ایثارگر هستند.
برگزاری مراسم بدرقه تیم امید
مراسم بدرقه تیم امید ایران برای حضور در رقابت های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا، روز جمعه و از ساعت 18 تا 20 با حضور اعضای این تیم برگزار خواهد شد. این مراسم در هتل آکادمی مرکز تیم های ملی به انجام می‌رسد. رئیس فدراسیون فوتبال و سرپرست نایب رئیسی فدراسیون فوتبال از حاضران در مراسم جشن بدرقه تیم امید ایران خواهند بود.
موافقت پلیس فدرال آلمان با برگزاری دربی سرخابی‌ها
در پی اقدامات اسپانسر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای برگزاری دربی 85 در آلمان در نهایت پلیس فدرال این کشور با ارسال نامه‌ای موافقت خود را با برگزاری این بازی در شهر بیله‌فلد اعلام کرد. با توجه به اتفاقاتی که در چند وقت اخیر در شهر هامبورگ رخ داده بود، مسئولان اسپانسر سرخابی‌ها خواهان تضمینی برای برقراری امنیت این بازی بودند که طرف آلمانی موافقت خود را با این مسئله اعلام کرد. از طرف دیگر پلیس فدرال آلمان تاکید داشت که باید امنیت تیم‌های میهمان حفظ شود و به همین دلیل در نهایت از طریق فدراسیون فوتبال آلمان موافقت برای میزبانی از این بازی اعلام شد. در همین رابطه جلسه مهمی بین مسئولان باشگاه پرسپولیس و اسپانسر این باشگاه برگزار خواهد شد که مدیران مرتبط با این موضوع از صدا و سیما و همچنین مسئولان باشگاه استقلال هم به صورت تلفنی در این جلسه حاضر خواهند بود. البته با توجه به اینکه زمان لازم برای برگزاری این بازی تا حدودی از دست رفته این احتمال وجود دارد که زمان انجام دربی 85 در آلمان با تغییراتی روبه‌رو شود.