kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
انتشار جزئیات تازه از جنایات هولناک انگلیس در افغانستان

جنایات نیروهای ویژه انگلیسی با تأیید سطوح عالی امنیتی لندن صورت می‌گرفت

چند روز پس از افشاگری ساندی‌تایمز، یک نشریه انگلیسی دیگر فاش کرده که نیروهای ویژه این کشور هماهنگ با مقامات امنیتی لندن، غیرنظامیان را در افغانستان می‌کشتند و سپس، این قربانیان را، فرماندهان «طالبان» معرفی می‌کردند.


پس از افشاگری‌های تکان‌دهنده اوایل تیر ماه جاری «ساندی تایمز» در مورد قتل عمد غیرنظامیان افغانستانی در حملات شبانه نیروهای انگلیسی که طی سال‌های گذشته و در زمان حضور ارتش انگلیس در افغانستان رخ می‌داد، نشریه «دیلی‌اند ساندی اکسپرس» هم دوشنبه گذشته ابعاد دیگری از این جنایات غیرانسانی را فاش کرد.
به گزارش فارس، نشریه «دیلی‌اند ساندی اکسپرس» از قول یک نظامی سابق انگلیسی نوشته، نیروهای ویژه انگلیسی در جریان عملیات شبانه در افغانستان، افراد غیرنظامی و بی‌دفاع را با خونسردی می‌کشتند و سپس آنها را به عنوان فرماندهان طالبان معرفی می‌کردند تا چنین القاء شود که آنها یک مشت تروریست را کشته‌اند!
نشریه فوق به نقل از این نظامی سابق که نام و هویت وی افشاء نشده است، نوشته: «زمانی که عملیات شبانه در افغانستان به طور گسترده آغاز شد، غیرنظامیان درجریان این عملیات کشته می‌شدند و بعداً (مقامات) امنیتی در سطوح عالی هم تأیید می‌کردند که آنها (قربانیان) غیرنظامی نبوده، بلکه از فرماندهان طالبان بوده‌اند.»(!)
نشریه «دیلی اندسندی اکسپرس» از قول این نظامی انگلیسی نوشته، «در موارد خاص در کنار اجساد افراد غیرمسلح اسلحه گذاشته می‌شد، تا ثابت شود که آنها تروریست بوده‌اند.»
نشریه دیلی اندسندی اکسپرس اظهارات «سرگرالد هاوارت» وزیر سابق دفاع انگلیس را نیز منتشر کرده که گفته است: «قبل از آغاز هرگونه تحقیقات باید خیلی احتیاط شود، چون (نتایج این تحقیقات) می‌تواند به وجهه نیروهای ویژه (موسوم به «ساس») آسیب برساند.
11 تیر نیز نشریه «ساندی تایمز»، براساس اسنادی که «موثق» خوانده بود، فاش کرد که نیروهای ویژه انگلیسی شبانه غیرنظامیان را دستگیر و از نزدیک هدف قرار می‌دادند. این نشریه با شماری از نظامیان انگلیسی نیز در این باره گفت‌وگو کرده بود و گزارش نشریه «دیلی اندساندی اکسپرس» در واقع، در ادامه این افشاگری، منتشر شده است.