kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

اخبار ورزش جهان



لالیگا، بوندس‌لیگا و لیگ برتر
بهترین لیگ‌های اروپایی
اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تازه‌ترین رده‌بندی باشگاه‌های قاره سبز را منتشر کرد که بر این اساس رئال مادرید، پرافتخارترین باشگاه اروپا در صدر است و تیم‌های اتلتیکومادرید و بارسلونا نیز رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. این اولین رده‌بندی باشگاه‌های اروپایی در فصل 18-2017 به شمار می‌رود.تیم‌های بایرن مونیخ، یوونتوس، سویا، پاری‌سن‌ژرمن، دورتموند، منچسترسیتی وبنفیکا نیز به ترتیب در رده‌های چهارم تا دهم این رده‌بندی ایستاده‌اند. در این رده‌بندی همچنین آرسنال در رده یازدهم، چلسی در مکان سیزدهم، ناپولی در جایگاه چهاردهم و منچستریونایتد در رده شانزدهم هستند.در رده‌بندی باشگاه‌های برتر اروپا هم لالیگای اسپانیا برترین لیگ است و بوندس‌لیگای آلمان و لیگ برتر انگلیس به ترتیب دوم و سوم هستند. سری A ایتالیا و لوشامپیونه فرانسه هم در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار دارند. نکته جالب در رده‌بندی لیگ‌ها، حضور لیگ برتر روسیه که چند بازیکن ایرانی در آن شاغل هستند در مکان ششم این رده‌بندی و بالاتر از لیگ‌ کشورهای پرتغال، بلژیک، اوکراین، ترکیه و هلند است.
خامس رودریگس به بایرن مونیخ پیوست
باشگاه رئال مادرید اعلام کرده با انتقال قرضی خامس رودریگس با باشگاه بایرن مونیخ به توافق رسیده است بر این اساس هافبک کلمبیایی برای دو فصل در تیم آلمانی بازی خواهد کرد.رودریگس به زودی در تست‌های پزشکی بایرن شرکت خواهد کرد. باشگاه بایرن مونیخ بعد از سپری شدن دو فصل، می‌تواند رودریگس را از رئال مادرید بخرد.
ناراحتی محمد فرح
از مطرح شدن دوباره اتهام دوپینگ
مدارک افشا شده توسط هکرهای روس نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ فرح مشکوک به دوپینگ بوده اما در سال ۲۰۱۶ از سوی IAAF تبرئه شده است. فرح بعد از این اتفاقات در صحبت‌های خود اعلام کرد: من از اینکه از هر چیز مسئله درست می‌کنند خسته شده‌ام. من در کارم سخت تلاش می‌کنم و از کاری که می‌کنم لذت می‌برم. وقتی چنین حرف‌هایی زده می‌شود کمی تمرکزم به هم می‌ریزد. من قبلا گفته‌ام که هرگز تست دوپینگ مثبت نخواهم داشت. شخصیت من به این شکل است. من به ورزش پاک ایمان دارم و تنها می‌خواهم لذت ببرم و لبخند بزنم. هیچ مسئله‌ سری در کارم وجود ندارد. زندگی‌ام آن طور که همه فکر می‌کنند آسان نیست. امیدوارم کمی بیشتر من را درک کنید و حقایق را بازگو کنید.
تمایل اینیستا
برای بازنشستگی با پیراهن بارسلونا
آندرس اینیستا برای افتتاحیه یک زمین فوتبال با چمن مصنوعی در مدرسه سابقش شرکت کرد و در آن جا درباره آینده‌اش و دیگر موضوعات صحبت کرد. هافبک بارسلونا گفت‌: همیشه اعلام کرده‌ام دوست دارم در بارسا بازنشسته شوم، تیمی که از ۱۲ سالگی در آن حضور داشتم. به زودی درباره آینده‌ام تصمیم خواهم گرفت چون سال‌های زیادی می‌توانم در سطح اول فوتبال بازی کنم.بازیکن اسپانیایی در ادامه افزود: نگران تمدید قراردادم با بارسلونا نیستم چون اکنون تمرکزم روی تعطیلات است تا بتوانم خوب استراحت کنم و با تمام قدرت فصل را شروع کنم. از بودن در بارسا خشنودم. اینجا، جایی است که دوست دارم باشم و امیدوارم سال‌های زیادی در این تیم باشم. اینیستا درباره ارنستو والورده، سرمربی جدید آبی‌اناری‌ها گفت‌: او سرمربی خوبی برای بارسا خواهد بود.
کاسانو در هلاس ورونا
مهاجم سابق رئال مادرید و تیم ملی فوتبال ایتالیا با باشگاه هلاس ورونا به توافق نهایی رسید و قرارداد امضا کرد.کاسانو 34 ساله سال قبل که تصمیم گرفت از سامپدوریا جدا شود تا الان پیراهن هیچ تیمی را بر تن نکرده است. پیش‌بینی می‌شد که او وداع زود هنگامی با مستطیل سبز داشته باشد اما در نهایت این‌گونه نشد.باشگاه هلاس ورونا از توافق نهایی با مهاجم سابق رئال مادرید و تیم ملی فوتبال ایتالیا سخن به میان آورد. سایت رسمی این باشگاه ایتالیایی نوشت: با کاسانو قرارداد امضا کردیم و او زوج پاتزینی در خط حمله ما خواهد بود. کاسانو معمولا بازیکنی است که حاشیه‌ها و جنحال‌های زیادی دارد و همین باعث شد تا نتواند استعداد خود را آنگونه که بایسته و شایسته است به اثبات رساند.
بورخا والرو پیراهن اینتر را بر تن کرد
اینتر به دنبال کسب نتایج بهتر در فصل بعد رقابت‌های سری A است و به همین خاطر جذب چند بازیکن را در دستور کار خود قرار داده است. این باشگاه ایتالیایی در ادامه فعالیت خود در فصل نقل و انتقالات با بورخا والرو هافبک اسپانیایی فیورنتینا به توافق نهایی رسید و رسما با این بازیکن قرارداد امضا کرد.والرو پنج فصل است که در فیورنتینا بازی می‌کند. او در 211 بازی که برای این تیم به میدان رفته 17 گل به ثمر رسانده است، رسانه‌های ایتالیایی رقم این انتقال را هفت میلیون یورو اعلام کردند. هدایت اینتر را در تابستان امسال اسپالتی برعهده گرفت و هواداران اینتر امید زیادی دارند که با این مربی با تجربه به روزهای اوج خود در سری A برگردند و بار دیگر سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند. آخرین باری که اینتر توانسته قهرمانی در رقابت‌های سری A را به دست آورد به دوران ژوزه مورینیو بر می‌گردد.
واکنش مورینیو به جذب لوکاکو
منچستریونایتد برای تقویت خط حمله خود در فصل بعد رقابت‌های لیگ برتر انگلیس تصمیم گرفت که با روملو لوکاکو مهاجم سرشناس اورتون قرارداد امضا کند. ژوزه مورینیو زمانی که هدایت چلسی را برعهده داشت تاکید کرد که نیازی به لوکاکو در تیمش ندارد اما این مهاجم بلژیکی فصل قبل آنقدر در اورتون خوب کار کرد که مورینیو چاره‌ای جز جذب او نداشت. سرمربی پرتغالی چلسی این‌گونه به جذب لوکاکو واکنش نشان داد: همه ما از جذب لوکاکو خوشحال هستیم. او بازیکن بزرگی است و اطمینان دارم که می‌تواند کمک زیادی به ما بکند. لوکاکو تصمیم گرفت که راهی بزرگ‌ترین باشگاه انگلیس شود و این نشان می‌دهد که او به دنبال بالا بردن سطح کیفی بازی خود است و می‌خواهد پیشرفت کند. لوکاکو با 75 میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست تا یکی از گرانترین خریدهای تاریخ مستطیل سبز لقب گیرد.
وارد کردن اتهام تبانی به تیم کاپلو
طبق اعلام فدراسیون فوتبال چین، رقبای اخیر تیم جیانگسوسونیگ، تیم تحت رهبری فابیو کاپلوی مشهور مشکوک به تبانی با این باشگاه هستند.تیم کاپلو هر 4 بازی اخیر در سوپرلیگ چین را بدون پیروزی پشت سر گذاشته و تساوی 2 بر 2 اخیر این تیم با شانگهای شنهوا، بیش از بقیه رقابت‌ها مشکوک به تبانی است.فدراسیون فوتبال چین از برخی برخوردها و لحظات کلیدی بازی، استنباطی مبنی بر تبانی داشته و از طرفی استفاده کاپلو از واژه «نتیجه واقعا زشت» بیش از پیش برمیزان شک و تردیدها نسبت به سالم بودن نتیجه این بازی افزوده است. فعلا طرفین هرگونه تبانی راتکذیب کرده‌اند اما تحقیقات در این باره آغاز شده است.