kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
نماینده مردم رشت در مجلس:

90 درصد برنج تولیدی کشاورز دست واسطه‌ها می‌چرخد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: 10 درصد برنج تولید شده کشاورزان در دستشان است و به جرأت می‌توان گفت 90 درصد برنج تولید شده در دست واسطه‌ها می‌چرخد.


محمدصادق حسنی در جلسه شورای اداری گیلان، با بیان اینکه گیلان ظرفیت افزایش تولید 50 تن برنج را دارد، افزود: اکنون 700 هزار تن تولید برنج در استان داریم که اگر بذر خوب در اختیار برنج‌کاران قرار بگیرد، علاوه بر خودکفایی، صادرات برنج را نیز از استان خواهیم داشت.وی اظهار کرد: در گیلان 15 میلیارد متر مکعب بارندگی داریم که 6 میلیارد آن وارد دریا می‌شود. وی با بیان اینکه از 15 میلیارد مترمکعب آب 5/2 برای مصارف شالیکاری کاربرد دارد، افزود: از وزارت نیرو خواهش می‌کنیم تا برای مدیریت منابع آب گیلان فکری اساسی کند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اذعان به این نکته که در استان با توجه به حجم بارندگی زیاد شالیکاری به ندرت صورت می‌گیرد، گفت: مدیریت ناصحیح در حوزه آب موجب می‌شود تا در استان جیره‌بندی آب داشته باشیم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه اگر مصرف آب مدیریت شود، جلوی اسراف گرفته می‌شود، افزود: با اینکه در استان فراوانی آب وجود دارد اما کشاورز منتظر است که چگونه می‌تواند شالی خود را سیراب کند.