kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
دبیر انجمن صنایع شیرینی و شکلات مطرح کرد

فروش بیسکویت و آدامس قاچاق در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

دبیر انجمن صنایع شیرینی، بیسکویت و شکلات گفت: در تمامی فروشگاه‌‌ها از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای تحت کنترل دولت می‌توان بیسکویت و آدامس قاچاق را مشاهده کرد.


جمشید مغازه‌ای در گفت‌وگو با نسیم آنلاین درباره وضعیت صنایع شیرینی و شکلات اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته فروش حدود 15 تا 20 درصد کاهش داشته است و دلیل این کاهش نیز رکود موجود در بازار است. با توجه به کاهش فروش و همچنین رکود موجود در بازار که موجب شده است تا تولید طبق سفارشات انجام پذیرد، بنابراین تولید نیز به همین نسبت و حدود 10 تا 20 درصد کاهش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه صادرات طبق روال گذشته صورت می‌پذیرد و حتی برخی از کشورهای اروپایی هم به لیست هفت کشوری که صادرات به آن‌ها صورت می‌گرفت اضافه شده است، چنانچه صادرات صورت نمی‌گرفت طبیعتا به تولید فعلی هم دست نمی‌یافتیم.
دبیر انجمن صنایع شیرینی و شکلات در مورد صادرات به کشور قطر گفت: قطعا افزایش صادرات کالاهای اساسی به این کشور روند بهتری خواهد داشت اما با این حال ما نیز در تلاشیم تا صادرات محصولات خود را به این کشور افزایش دهیم.
مغازه‌ای در رابطه با قاچاق کالاهای مرتبط با صنعت شیرینی و شکلات اظهار کرد: قاچاق مانند گذشته ادامه دارد و در تمامی فروشگاه‌ها از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای که تحت کنترل دولت است هم می‌توان نمونه‌های کالاهای قاچاق مرتبط با صنایع شیرینی و شکلات را مشاهده کرد که البته جلساتی برگزار کرده‌ایم تا با تمهیداتی بتوان جلوی آن را گرفت.
وی در پایان بیان داشت: از جمله کالاهایی که قاچاق آن‌ها بیشتر به چشم می‌خورد، کالاهای خشک و با ماندگاری بالا از جمله بیسکویت، ویفر و آدامس است.