انتقادات تازه وزیر ورزش از علی کفاشیان
جامعه می گوید دستمزد فوتبالیستها بالاست رئیس فدراسیون فوتبال قبول نمی کند!
وزیر ورزش و جوانان در تازهترین صحبتهای خود به انتقاد از رئیس فدراسیون فوتبال پرداخت.
سرویس ورزشی-
محمود گودرزی روز گذشته در جمع روسای فدراسیونهای ورزشی بار دیگر به موضوع بالا بودن رقم قرارداد بازیکنان فوتبال اشاره کرد و گفت: در حالی که اکثریت جامعه معتقدند دستمزدها در فوتبال بالاست، اما رئیس یک فدراسیون میگوید این موضوع را قبول ندارم و این رقمها بالا نیست. پس حتما آن 91 درصد مردمی که این موضوع را قبول دارند، اشتباه میکنند و آن یک نفر اشتباه نمیکند. بنابراین باید دوستان از اظهارنظرهایی که مغایر با برنامههای وزارت ورزش است، جلوگیری کنند در غیر این صورت مجبوریم سخنان او را تکذیب کنیم که این کار پسندیدهای نیست.
به گزارش کیهان هر چند وزیر ورزش در صحبتهای خود نامی از رئیس فدراسیون فوتبال نبرد اما این علی کفاشیان بود که روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ورزشی به دفاع از دستمزد میلیاردی بازیکنان فوتبال پرداخت و دریافت چنین رقمهایی را حق آنها دانست! صحبتهایی که بازتاب منفی در میان اهالی ورزش داشت و حتی روزنامه کیهان نیز انتقاداتی را متوجه رئیس فدراسیون فوتبال کرد.
پس از صحبتهای وزیر ورزش در خصوص فوتبال، وی به موارد مهم دیگری نیز اشاره کرد که از جمله آن پرهیز دست اندرکاران ورزش از سفرهای غیرضروری بود. گودرزی در این باره گفت: نباید تیمهای ورزشی که آورده خاصی و هیچ تناسبی میان هزینه انجام شده و نوع نتیجه آنها وجود ندارد به سفرهای خارج از کشور بروند. این موضوع را باید یک رئیس فدراسیون به خوبی درک کند که آیا اعزامها بر اساس نتیجهای که میگیرند مورد قبول خواهد بود یا خیر. من از همه شما خواهش میکنم ابتدای این صرفهجویی را از خودمان شروع کنیم حتی از جایی به من گفتند آیا به جام جهانی و بازیهای آسیایی میروید یا نه؟ که من در جواب گفتم ضرورتی ندارد و اگر این سفر نفعی برای ورزش کشور داشته باشد، آن را انجام میدهم اما تشخیصم این است که نفعی ندارد و تنها هزینهای را بر دولت تحمیل میکنم. به همه شما نیز میگویم از انجام سفرهایی که ضرورت ندارد و یا کمتر ضرورت دارد خودداری کنید.
گودرزی تاکید کرد: در صورتی که روسای فدراسیونها و نواب رئیس و همچنین تیمهای مختلف ورزشی از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز نکنند مطمئنا از این موضوع جلوگیری خواهیم کرد.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره کمک برخی از افراد و اسپانسرها به فدراسیونهای ورزشی نیز خاطرنشان کرد: افرادی هستند که با این کمکها به دنبال ایجاد رانت در حوزه ورزش هستند. چرا که ورزش بهترین حوزه برای آنها شده است. بسیار به این موضوع توجه کنید، چرا که عدم توجه به آن موجب این میشود که به حیثیت شما لطمه وارد شود. متاسفانه بعضا مشاهده میشود، افرادی که دادگاهها به بلوکه کردن حساب آنها میکنند به خیلی از فدراسیونها کمک کردهاند که البته میزان این کمکها در گزارشات مالی بسیار مخدوش است و کاملا عنوان نمیشود و در شرایط مبهم و غبارآلودی قرار دارند.
وی در پایان نیز با انتقاد از صحبتهای برخی بازیکنان و مربیان در بعضی از لیگها گفت: فدراسیونها باید در برخورد با اینگونه موارد بسیار فعال باشند. من اگر از این پس در هر رشته ورزشی از این قبیل نارساییها ببینم رئیس فدراسیون را مقصر میدانم. اگر اجازه پرخاشگری ندهیم مطمئنا این قبیل رفتار از جامعه ورزش رخت برمیبندد و اگر در هرجایی اینگونه موارد رخ دهد نشان میدهد من در وزارت ورزش عرضه نداشتم آن را از بین ببرم. متاسفانه در برخی از ورزشها شاهد این گونه پرخاشگریها هستیم که جای تاسف دارد.
محمود گودرزی روز گذشته در جمع روسای فدراسیونهای ورزشی بار دیگر به موضوع بالا بودن رقم قرارداد بازیکنان فوتبال اشاره کرد و گفت: در حالی که اکثریت جامعه معتقدند دستمزدها در فوتبال بالاست، اما رئیس یک فدراسیون میگوید این موضوع را قبول ندارم و این رقمها بالا نیست. پس حتما آن 91 درصد مردمی که این موضوع را قبول دارند، اشتباه میکنند و آن یک نفر اشتباه نمیکند. بنابراین باید دوستان از اظهارنظرهایی که مغایر با برنامههای وزارت ورزش است، جلوگیری کنند در غیر این صورت مجبوریم سخنان او را تکذیب کنیم که این کار پسندیدهای نیست.
به گزارش کیهان هر چند وزیر ورزش در صحبتهای خود نامی از رئیس فدراسیون فوتبال نبرد اما این علی کفاشیان بود که روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ورزشی به دفاع از دستمزد میلیاردی بازیکنان فوتبال پرداخت و دریافت چنین رقمهایی را حق آنها دانست! صحبتهایی که بازتاب منفی در میان اهالی ورزش داشت و حتی روزنامه کیهان نیز انتقاداتی را متوجه رئیس فدراسیون فوتبال کرد.
پس از صحبتهای وزیر ورزش در خصوص فوتبال، وی به موارد مهم دیگری نیز اشاره کرد که از جمله آن پرهیز دست اندرکاران ورزش از سفرهای غیرضروری بود. گودرزی در این باره گفت: نباید تیمهای ورزشی که آورده خاصی و هیچ تناسبی میان هزینه انجام شده و نوع نتیجه آنها وجود ندارد به سفرهای خارج از کشور بروند. این موضوع را باید یک رئیس فدراسیون به خوبی درک کند که آیا اعزامها بر اساس نتیجهای که میگیرند مورد قبول خواهد بود یا خیر. من از همه شما خواهش میکنم ابتدای این صرفهجویی را از خودمان شروع کنیم حتی از جایی به من گفتند آیا به جام جهانی و بازیهای آسیایی میروید یا نه؟ که من در جواب گفتم ضرورتی ندارد و اگر این سفر نفعی برای ورزش کشور داشته باشد، آن را انجام میدهم اما تشخیصم این است که نفعی ندارد و تنها هزینهای را بر دولت تحمیل میکنم. به همه شما نیز میگویم از انجام سفرهایی که ضرورت ندارد و یا کمتر ضرورت دارد خودداری کنید.
گودرزی تاکید کرد: در صورتی که روسای فدراسیونها و نواب رئیس و همچنین تیمهای مختلف ورزشی از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز نکنند مطمئنا از این موضوع جلوگیری خواهیم کرد.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره کمک برخی از افراد و اسپانسرها به فدراسیونهای ورزشی نیز خاطرنشان کرد: افرادی هستند که با این کمکها به دنبال ایجاد رانت در حوزه ورزش هستند. چرا که ورزش بهترین حوزه برای آنها شده است. بسیار به این موضوع توجه کنید، چرا که عدم توجه به آن موجب این میشود که به حیثیت شما لطمه وارد شود. متاسفانه بعضا مشاهده میشود، افرادی که دادگاهها به بلوکه کردن حساب آنها میکنند به خیلی از فدراسیونها کمک کردهاند که البته میزان این کمکها در گزارشات مالی بسیار مخدوش است و کاملا عنوان نمیشود و در شرایط مبهم و غبارآلودی قرار دارند.
وی در پایان نیز با انتقاد از صحبتهای برخی بازیکنان و مربیان در بعضی از لیگها گفت: فدراسیونها باید در برخورد با اینگونه موارد بسیار فعال باشند. من اگر از این پس در هر رشته ورزشی از این قبیل نارساییها ببینم رئیس فدراسیون را مقصر میدانم. اگر اجازه پرخاشگری ندهیم مطمئنا این قبیل رفتار از جامعه ورزش رخت برمیبندد و اگر در هرجایی اینگونه موارد رخ دهد نشان میدهد من در وزارت ورزش عرضه نداشتم آن را از بین ببرم. متاسفانه در برخی از ورزشها شاهد این گونه پرخاشگریها هستیم که جای تاسف دارد.