روحانی:
قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی تنها یک قرارداد اقتصادی نیست
رئیس جمهور در دیدار مدیر عامل شرکت توتال فرانسه منطقه پارس جنوبی را مرکزی مهم برای گسترش همکاریهای بینالمللی با ایران در زمینه انرژی – تکنولوژی برشمرد و گفت: به واسطه وجود استعدادهای خوب و جوانان پرتلاش در ایران، قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی نه تنها یک قرارداد اقتصادی، بلکه یک همکاری مهم در انتقال تجربیات علمی، فناوری و مدیریتی خواهد بود.
حجتالاسلام حسن روحانی دیروز در دیدار پاتریک پویانه، مدیر عامل شرکت توتال فرانسه، امضای قرارداد طرح توسعه بخش فراساحل فاز 11 پارس جنوبی میان شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه را در مسیر توسعه همکاریهای اقتصادی – تکنولوژیک ایران و فرانسه مثبت ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه همواره روابط و همکاریهای خوبی با هم داشتهاند.
وی با اشاره به جایگاه فرانسه در زمینه اقتصاد و تکنولوژی انرژی، اظهار داشت: امضاء و اجرای این قرارداد گام مثبتی در مسیر توسعه همکاریهای بیشتر اقتصادی و فناوری میان دو کشور خواهد بود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه تلاش دولت یازدهم بر این بوده تا با به ثمر رسیدن توافق برجام راه برای توسعه همکاریهای اقتصادی شرکتهای بزرگ با ایران هموار شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وجود این اراده سیاسی در طرف ایرانی و در میان کشورهای 1+5 باعث شد که توافق با توتال به نتیجه برسد.
روحانی پیشتازی شرکت توتال پس از برجام برای فعالیت در بخش نفت و گاز ایران و امضاء این قرارداد را قابل انتظار دانست و افزود: سیاست ما همکاری با شرکتهای بزرگ مانند توتال است.