رئیس شورای شهر کرج: مالکان باغ سیب مهرشهرخلاف قانون عمل کردند
با بررسی پرونده قطع 2هزار اصله درخت باغ سیب در شورای شهر کرج اعضای شورا خواستار جوابگویی متخلفان این فاجعه شدند.
کرج- خبرنگارکیهان:
رئیس شورای اسلامی کرج در این جلسه که با حضور شهردار کرج برگزار شد، گفت: اقدامات قضایی انجام و دادستان کرج دستورات لازم را صادر کرده است و متخلفان نیز بازداشت شدهاند.
محمود دادگو تصریح کرد: در مجوزی که از سوی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج صادر شده بود به قطع 340 اصله درخت خشکیده اشاره شده است ولی متأسفانه مالکین این باغ خلاف قانون عمل کرده و بیش از 2هزار اصله درخت را در ایام تعطیل قطع کردند.
وی اضافه کرد: باتوجه به تجمعهای صورت گرفته و اعتراضات مردم کرج، مالکان باغ تاکنون هیچ اقدامی انجام ندادهاند و اگر این اتفاق براثر سوءمدیریت و یا به صورت عمد یا غیرعمد صورت گرفته است باید متولیان مربوطه جوابگو باشند.
رضا شریفی یکی از اعضای شورای اسلامی کرج نیز اظهار داشت: واگذاری اراضی باغ سیب و کاخ مروارید که جزو آثار تاریخی این شهر محسوب میشوند به بنیاد مستضعفان کاری اشتباه بود.
وی خاطرنشان کرد: فروش 80 هکتار از زمینهای باغ سیب به دانشگاه علامه طباطبایی یکی دیگر از تخلفات بنیاد است و طبق اخبار احداث آزادراه شمال و احتمال رد شدن این آزادراه از وسط باغ سیب نیز یکی دیگر از تخلفاتی خواهد بود که در آینده رخ خواهد داد.
وی تصریح کرد: بنیاد از ابتدا قصد توسعه و احیای باغ سیب را نداشت بلکه هدف از تصرف این باغ رسیدن به اهداف اقتصادی و ساخت برج بوده است.
شریفی در ادامه اظهار داشت: در دوره دوم و سوم شورای اسلامی شهر کرج مصوبههایی به تصویب رسید که به وضعیت باغ سیب رسیدگی شود و از همان زمان بنیاد شروع به کارشکنی کرد و جلوی اجرای مصوبات شورا را گرفتند. این عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مسئولان مربوطه و مالکان باغ در حال حاضر مسئول این ظلمی هستند که نسبت به مردم کرج روا داشتهاند.
وی یادآور شد: نباید با این مسئله احساسی برخورد شود، با دستگیری و بازداشت مهندسین و کارگران این باغ که مجری قطع درختان بودهاند کاری از پیش نمیرود و باید با عاملین اصلی این فاجعه برخورد قانونی شود.
وی در پایان افزود: باید اسناد مالکیت بنیاد مستضعفان باطل و این باغ به مردم کرج برگردانده شود و در آینده فاجعهای به مراتب بزرگتر برای کاخ مروارید اتفاق خواهد افتاد چرا که این اثر تاریخی هم اکنون تبدیل به مخروبه شده است.
حمیدرضا ابوالحسنی، عضو دیگر شورای شهر کرج تأکید کرد: 3هکتار از این باغ تخریب شده است و باید همین میزان مساحت به شهرداری واگذار شود تا امور احیایی این باغ به سرعت شروع شود.
در پایان جلسه مقرر شد؛ کمیتهای متشکل از اعضای شورای اسلامی شهر کرج و همچنین مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج برای پیگیری هرچه سریعتر وضعیت باغ سیب تشکیل شود و ظرف مدت یک هفته نتیجه را اعلام کنند.
رئیس شورای اسلامی کرج در این جلسه که با حضور شهردار کرج برگزار شد، گفت: اقدامات قضایی انجام و دادستان کرج دستورات لازم را صادر کرده است و متخلفان نیز بازداشت شدهاند.
محمود دادگو تصریح کرد: در مجوزی که از سوی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج صادر شده بود به قطع 340 اصله درخت خشکیده اشاره شده است ولی متأسفانه مالکین این باغ خلاف قانون عمل کرده و بیش از 2هزار اصله درخت را در ایام تعطیل قطع کردند.
وی اضافه کرد: باتوجه به تجمعهای صورت گرفته و اعتراضات مردم کرج، مالکان باغ تاکنون هیچ اقدامی انجام ندادهاند و اگر این اتفاق براثر سوءمدیریت و یا به صورت عمد یا غیرعمد صورت گرفته است باید متولیان مربوطه جوابگو باشند.
رضا شریفی یکی از اعضای شورای اسلامی کرج نیز اظهار داشت: واگذاری اراضی باغ سیب و کاخ مروارید که جزو آثار تاریخی این شهر محسوب میشوند به بنیاد مستضعفان کاری اشتباه بود.
وی خاطرنشان کرد: فروش 80 هکتار از زمینهای باغ سیب به دانشگاه علامه طباطبایی یکی دیگر از تخلفات بنیاد است و طبق اخبار احداث آزادراه شمال و احتمال رد شدن این آزادراه از وسط باغ سیب نیز یکی دیگر از تخلفاتی خواهد بود که در آینده رخ خواهد داد.
وی تصریح کرد: بنیاد از ابتدا قصد توسعه و احیای باغ سیب را نداشت بلکه هدف از تصرف این باغ رسیدن به اهداف اقتصادی و ساخت برج بوده است.
شریفی در ادامه اظهار داشت: در دوره دوم و سوم شورای اسلامی شهر کرج مصوبههایی به تصویب رسید که به وضعیت باغ سیب رسیدگی شود و از همان زمان بنیاد شروع به کارشکنی کرد و جلوی اجرای مصوبات شورا را گرفتند. این عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مسئولان مربوطه و مالکان باغ در حال حاضر مسئول این ظلمی هستند که نسبت به مردم کرج روا داشتهاند.
وی یادآور شد: نباید با این مسئله احساسی برخورد شود، با دستگیری و بازداشت مهندسین و کارگران این باغ که مجری قطع درختان بودهاند کاری از پیش نمیرود و باید با عاملین اصلی این فاجعه برخورد قانونی شود.
وی در پایان افزود: باید اسناد مالکیت بنیاد مستضعفان باطل و این باغ به مردم کرج برگردانده شود و در آینده فاجعهای به مراتب بزرگتر برای کاخ مروارید اتفاق خواهد افتاد چرا که این اثر تاریخی هم اکنون تبدیل به مخروبه شده است.
حمیدرضا ابوالحسنی، عضو دیگر شورای شهر کرج تأکید کرد: 3هکتار از این باغ تخریب شده است و باید همین میزان مساحت به شهرداری واگذار شود تا امور احیایی این باغ به سرعت شروع شود.
در پایان جلسه مقرر شد؛ کمیتهای متشکل از اعضای شورای اسلامی شهر کرج و همچنین مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج برای پیگیری هرچه سریعتر وضعیت باغ سیب تشکیل شود و ظرف مدت یک هفته نتیجه را اعلام کنند.