kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۴۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

حوادث کوتاه از کشور


    حریق در نخلستان دهسلم
بیرجند- ایرنا: مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از بروز آتش‌سوزی در بخشی از نخلستان «بندان» دهستان دهسلم از توابع شهرستان نهبندان در جنوب استان خبر داد.
سیدابوالحسن میرجلیلی افزود: در ساعت 16 روز سه‌شنبه آتش‌سوزی مختصری در منطقه رخ داد و با توجه به سرعت وزش باد، آتش‌سوزی گسترش یافت.
وی اضافه کرد: ارتفاع درختان نخل منطقه به 20 متر می‌رسد و به دلیل وزش باد و نیز ارتفاع بالای درختان آتش‌سوزی به نخل‌های مجاور سرایت کرد و حریق گسترش یافت.
وی بیان کرد: 10 دستگاه خودروهای امدادی و آتش‌نشانی، تعدادی تانکر آب مدیریت بحران استان به منطقه اعزام و به مهار آتش پرداختند.
کشف گازوییل قاچاق
بهارستان- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی این شهرستان حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور آدران به یک دستگاه خودروی اسکانیا مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
واحد نورمحمدی افزود: مأموران در بازرسی از محل بار خودروی توقیفی، 24 هزار لیتر گازوییل کشف کردند.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی گازوییل کشف شده 400 میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت در این ارتباط، یک دستگاه خودرو اسکانیا توقیف و یک نفر قاچاقچی نیز دستگیر شد.
آب جان 2 نفر را گرفت
سرویس شهرستانها: جوان 20 ساله‌ای به هنگام شنا در سد نقره‌کم تفرش به علت ناآشنایی با فن شنا جان خود را از دست داد. جسد این جوان 20 ساله پس از یک ساعت و نیم توسط غواصان کشف شد.
جوان 19 ساله دیگری به هنگام شنا در سد خاکی گلابر شهرستان ایجرود به علت ناآشنایی به فن شنا جان خود را از دست داد. این جوان که هاشم محرمی نام دارد از اهالی شهرستان خدابنده از توابع استان زنجان است. امدادگران جسد این جوان را از سد خاکی بیرون کشیدند.
تقسیم ارث 3 قربانی گرفت
اهواز- فارس: درگیری خانوادگی در یکی از روستاهای تابعه شهرستان باوی اهواز بر سر تقسیم ارث سه کشته و هشت زخمی برجای گذاشت.
این حادثه صبح سه‌شنبه روی داد و یکی از اهالی دهستان لامی شهرستان باوی، به دلیل اختلافات قبلی بر سر ارث و میراث بستگان خود را در یک مهمانی به رگبار بست و متواری شد.
در این جنایت خونین سه نفر از اقوام متهم کشته و هشت نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال برخی زخمی‌ها بسیار وخیم است.
فرد ضارب حادثه خونین خانوادگی روز سه‌شنبه پس از گذشت چند ساعت از وقوع حادثه در مخفی‌گاه خود در یکی از روستاهای شهرستان اهواز دستگیر شد.
حمله پلنگ به گله گوسفندان
اهواز- ایرنا: رئیس شورای اسلامی بخش چلو از توابع شهرستان اندیکا گفت: حمله پلنگ به یک گله گوسفند در روستای پل نگین منجر به تلف شدن تعدادی از گوسفندان یک روستائی شد.
نیاز علی سهرابی افزود: این حادثه زمانی که گوسفندان برای چرا به کوهستان اطراف رفته بودند، اتفاق افتاد.وی افزود: متاسفانه با توجه به بافت عشایری منطقه حوادث زیادی مشابه این حادثه اتفاق می‌افتد و هیچ نهادی در این زمینه پاسخگو نیست.رئیس شورای اسلامی بخش چلو ادامه داد: با توجه به اینکه منبع امرار و معاش مردم این منطقه دامداری می‌باشد اینگونه خسارت‌ها برای روستاییان سنگین و جبران‌ناپذیر است.
ناکامی زمین‌خواران 118 میلیاردی
ساری- تسنیم: فرمانده انتظامی مازندران اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع زمین‌خواری و تصرف اراضی و ملک شخصی فردی در یکی از مناطق مسکونی شهر ساری به میزان هفت هزار مترمربع مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان موفق شدند، فردی به نام الف- س را به اتهام جعل اسناد و استفاده از سند مجعول و زمین‌خواری دستگیر کنند.سرتیپ سیدمحمود میرفیضی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیس آگاهی مالکان زمین شناسایی شدند، افزود: زمین تصرفی متعلق به وراث یکی از شهروندان بوده که در حال حاضر در یکی از کشورهای خارجی اقامت دارند.وی بیان کرد: متهم به زمین‌خواری در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، منکر ارتکاب هرگونه بزه انتسابی شد اما با ارائه شواهد و قرائن به بزه انتسابی اقرار کرد.
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه ارزش ریالی زمین‌های تصرف شده 118 میلیارد و 587 میلیون ریال است، افزود: متهم با جعل اسناد و کلاهبرداری و ارائه اسناد مجعول و با همکاری فردی دیگر به نام «ق- ز» اقدام به تصرف غیرقانونی زمین‌های مورد اشاره کرده بود که با تشکیل پرونده متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
کشف 3 کیلو طلای سرقتی
دزفول- ایرنا: فرمانده انتظامی خوزستان گفت: با انهدام یک باند سارق طلاجات و زیورآلات در دزفول، مقدار سه کیلوگرم طلا و جواهر سرقتی به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
سرتیپ محمدرضا اسحاقی افزود: چندی پیش در یک سرقت مسلحانه در دزفول بیش از سه کیلوگرم طلا از یک شهروند به سرقت رفت.
وی اظهار کرد: در پی این حادثه کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی 2 نفر که قصد فروش مقداری طلا را داشتند شده که این افراد با کمک منابع محلی هنگام معامله دستگیر شدند.
اسحاقی افزود: با انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد این 2 متهم طلاجات را از عامل اصلی سرقت برای فروش تحویل گرفته که پس از هماهنگی قضایی، مأموران پلیس سارق اصلی را به همراه 2 همدست دیگرش در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.
وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند پنج نفره بیش از سه کیلوگرم طلا و زیورآلات سرقتی به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال و نیز 200 میلیون ریال وجه نقد همچنین یک قبضه سلاح کمری به همراه مقداری فشنگ کشف و ضبط شد.
دستگیری 11 متجاوز مرزی
تایباد- فارس: فرمانده هنگ مرزی تایباد از دستگیری 11 متجاوز مرزی توسط مرزداران این هنگ خبر داد. مجید پویان گفت: این اتباع بیگانه قصد ورود غیرقانونی به خاک کشور را داشتند.
وی افزود: مأموران این فرماندهی مستقر در نقاط مختلف مرزی با هرگونه ورود غیرقانونی به خاک کشور مقابله می‌کنند، بنابراین، اتباع بیگانه بهتر است دروازه‌های رسمی و قانونی را برای ورود به کشور انتخاب کنند.
نزاع سرنشینان 2 خودرو
کرمان- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: نزاع سرنشینان 2 خودرو پراید و پژو در این شهرستان به تصادف و کشته شدن یک نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر از سرنشینان این 2 خودرو انجامید.
سرهنگ محمدرضا ایران‌نژاد افزود: سانحه رانندگی مشکوک خودرو سواری پراید در پی تعقیب و گریز با خودرو پژو در خیابان آیت‌الله سعیدی سیرجان رخ داد.
وی ادامه داد: در این حادثه یکی از سرنشینان پراید که روی در خودرو نشسته بود در حین حرکت به تابلو راهنمایی و رانندگی برخورد کرد و بعد از صدمه دیدن و جدا شدن کتف وی به علت خونریزی و جراحات وارده جان باخت.فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان اظهار کرد: خودرو پراید به دنبال تعقیب و گریز، یکی از سرنشینان پژو را زیر گرفت که منجر به زخمی شدن وی شد.
وی ادامه داد: این فرد هم‌اکنون طبق نظر پزشکان در کما به سر می‌برد و در بیمارستان بستری است.سرهنگ ایران‌نژاد گفت: سه متهم در حادثه درگیری و تصادف خودرو پراید و پژو در سیرجان دستگیر و به همراه پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.