kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۹۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
خدمات‌رسانی مترو و اتوبوسرانی در جمعه آخر ماه رمضان

محدودیت‌های ویژه ترافیکی روز جهانی قدس اعلام شد

پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ویژه ترافیکی مراسم روز جهانی قدس را اعلام کرد.


به گزارش سایت راهور، بر این اساس تردد تمامی وسایط نقلیه از ساعت 10 روز جمعه دوم تیرماه تا پایان مراسم در طول بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا خیابان کارگر، خیابان ولیعصر حد‌فاصل تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر و خیابان فلسطین، طالقانی و خیابان‌های منشعب از آن به سمت غرب ممنوع است.
همچنین در خیابان کارگر حد‌فاصل خیابان جمهوری تا تقاطع بلوار کشاورز و خیابان انقلاب اسلامی حدفاصل میدان انقلاب تا تقاطع ولیعصر (جهان‌نما) نیز تردد تمامی وسایل نقلیه ممنوع خواهد بود.
این گزارش تصریح می‌کند که تردد در خیابان جمهوری از کارگر تا ولیعصر بصورت غرب به شرق جریان خواهد داشت.
ممنوعیت توقف
براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ توقف تمامی وسایط نقلیه در بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا تقاطع کارگر هر دو مسیر، خیابان ولیعصر حدفاصل خیابان جمهوری تا میدان ولی‌عصر و تمامی خیابان‌های واقع در ضلع غربی این محدوده ممنوع است.
همچنین در خیابان کارگر حدفاصل جمهوری تا بلوار کشاورز و تمامی خیابان‌های واقع در ضلع شرقی این محدوده، طول خیابان‌های فلسطین و جویبار از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوارکشاورز، طول خیابان طالقانی از تقاطع قدس تا ولی‌عصر و خیابان‌های واقع شده در ضلع جنوبی خیابان انقلاب اسلامی شامل فخررازی، فلسطین، ابوریحان، دانشگاه، رازی، 12 فروردین و منیری جاوید نیز ممنوعیت توقف خودروها تا پایان مراسم اعمال می‌شود.
براساس این گزارش خودروهای پارک شده در مسیرهای یاد شده بوسیله جرثقیل جابه‌جا خواهند شد و به طول خیابان طالقانی حدفاصل حافظ تا مفتح در ضلع جنوبی بصورت مورب در یک لاین و یا طول خیابان فاطمی غربی حدفاصل خیابان کارگر تا چمران منتقل می‌شوند.
خدمات مترو تهران در روز جهانی قدس
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران از ارائه خدمات ويژه به راهپيمايان و نمازگزاران روز جهاني قدس خبر داد.
به گزارش مدیریت ارتباطات شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، محمد احمدی بافنده افزود: مترو تهران برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان این روز بزرگ، از ۹ صبح روز جمعه دوم تير تا پایان مراسم، در تمام خطوط به صورت رایگان ارائه خدمت خواهد کرد، همچنین اعزام قطار به‌خصوص در خطوطی که در مسیر راهپیمایی قرار دارند افزایش می‌یابد.
بافنده ادامه داد: بیشترین افزایش سرویس‌دهی در خط چهار مترو تهران که در مسیر راهپیمایی قرار دارد، انجام خواهد شد و به این منظور فاصله گذر قطارهای این خط از 9 دقیقه به 6 دقیقه کاهش می‌یابد. ضمن آنکه این آمادگی وجود دارد تا در هنگام اتمام راهپیمایی و ازدحام مسافران با اعزام قطارهای فوق‌العاده فاصله گذر قطارها به یک و نیم تا دو دقیقه کاهش یابد.
وی با بیان اینکه خط پنج هم در روز جمعه دوم تیر فعال خواهد بود، توضیح داد: طبق اعلام قبلی و به‌دلیل انجام عملیات بهسازی، مترو تهران- کرج روزهای جمعه تا پایان شهریور پذیرش مسافر ندارد اما در روز جهانی قدس این خط فعال است و از ساعت 6 تا 21 و‌30 دقیقه به مسافران خدمات ارائه می‌کند، در سایر خطوط هم آمادگی برای سرویس‌دهی مناسب به مسافران و اعزام قطارهای فوق‌العاده وجود دارد.
اطلاعیه شرکت واحد اتوبوسرانی
 به مناسبت روز جهانی قدس
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به مناسبت روز جهانی قدس در تهران خدمت‌رسانی ویژه ارائه می‌کند.
شرکت واحد اتوبوسرانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این شرکت در چارچوب رفاه حال شهروندان برای عزیمت به محل برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در دانشگاه تهران سرویس‌های ویژه‌ای را برقرار خواهد کرد.
بنابر این اطلاعیه، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت واحد با تعداد 2500 دستگاه اتوبوس از ساعت 9 صبح جمعه، دوم‌ تیر از میدان رسالت - چهارراه تهرانپارس– میدان نبوت - خراسان– پایانه خاوران- شهرک شهید بروجردی- حکیمیه - شهرک شهید محلاتی – تجریش- میدان راه‌آهن– بازار دوم نازی‌آباد– ابوذر- میدان آزادی – فلکه دوم صادقیه - شهرک شهید باقری - آذری - یافت‌آباد - شهرک ولی‌عصر (عج) - تهرانسر - دولت‌آباد و 13 آبان(رجایی ) آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.
شرکت‌کنندگان همچنین در پایان مراسم از محل‌های مشخص شده، به مبادی اولیه بازگشت داده خواهند شد.