کد خبر: ۱۰۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳

یک عکاس: دوره اصلاحات زمان افول عکاسی مستند بود (اخبار ادبی و هنری)

یک عکاس معتقد است، با ظهور دولت اصلاحات در اواسط دهه 70 و فعالیت عکاسان در مطبوعات و خبرگزاری‌ها، عکاسی مستند اجتماعی از دوره طلایی خود فاصله گرفت.

روشن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عکاسی مستند اجتماعی در دهه‌ 60 تا اواسط دهه 70 دوران درخشانی را به خود دید. در اواسط دهه 70 و با ظهور دولت اصلاحات عکاسی مستند هم رو به افول رفت. خیلی از عکاسانی که غم نان داشتند به دلیل فضای نامناسب مالی و اقتصادی عکاسی مستند اجتماعی (در دوران ریاست خاتمی بر دولت)، خیلی سریع جذب عکاسی خبری شدند. همین مسئله باعث شد که در یک مقطعی عکاسی مستند به شدت دچار رکود و افول شود. شهرت و پول بیشتر در عکاسی خبری موجب شد عکاسان ما به این حوزه گرایش بیشتری داشته باشند و کارهای مستند خود را نهایتا در یکی دو نمایشگاه به نمایش بگذارند که آن‌طور که باید و شاید دیده نمی‌شد.