kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
رئیس جمهور در جمع فرماندهان نیروی انتظامی:

مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان هفته عملیاتی می‌شود

رئيس جمهور با اشاره به اختصاص صددرصدی اعتبارات پلیس، از عملیاتی و اجرایی شدن مرحله دوم یارانه‌ها تا پایان هفته جاری خبر داد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها یک تکلیف قانونی است و باید آن را اجرا کنیم گفت:‌ تا پایان هفته جاری دومین مرحله از این طرح عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به همراهی مردم در یک جامعه گفت: طبق قانون از مردم خواستیم تا آنهایی که نیاز ندارند از ثبت‌نام خودداری کنند، بنابراین در سال 93 یارانه به افراد نیازمند متقاضی پرداخت می‌شود.
روحانی با اشاره به اینکه «در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکید داریم که به مردم فشار نیاید و شیب این کار ملایم باشد»، گفت: در این زمینه بسیار حساس هستم و وقتی گزارشات مختلفی از نحوه اعمال مصوبه مربوط به هزینه برق را دیدم و متوجه شدیم که تفسیر دیگری از مصوبه مربوط به برق شده است خواستیم تا این موضوع اصلاح شود.
نحوه راه رفتن و لباس پوشیدن پلیس
 باید مورد توجه باشد
رئيس جمهور در ادامه ضمن قدردانی از پرسنل ناجا اعم از پلیس و راهنمایی و رانندگی به خاطر تلاش‌های گسترده‌شان در ایام تعطیلات نوروزی گفت: همین که می‌بینیم، طبق آمار تعداد تصادفات کاهش پیدا کرده و تعداد افرادی که بر اثر تصادفات کشته می‌شوند، کاهش یافته است، این بزرگترین تشویق برای راهنمایی و رانندگی و برای دولت خدمتگزار است.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظایف بسیار سخت، گسترده و حساسی دارد و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت نیروی انتظامی است گفت: نحوه راه رفتن یک افسر و نحوه لباس پوشیدن یک پلیس باید مورد توجه قرار گیرد چون واقعیت این است که ظاهر، نشانه‌ای از باطن است و چهره شما دل شما را نشان می‌دهد، همانطور که من و شما از چهره یکدیگر متوجه خوشحالی و نگرانی یا آرامش یکدیگر می‌شویم.
رئيس جمهور افزود: ممکن است فردی براساس قانون جرمی نکرده باشد، اما نظم را بر هم بزند، پس نظم و انتظام با جرم متفاوت است. مثلاً ممکن است کسی در خیابان داد و فریاد کند که براساس قانون جرم نیست، اما نظم جامعه را برهم می زند.
وی در عین حال با اشاره به اینکه «نیروی انتظامی همچنین مسئولیت تامین امنیت عمومی را بر عهده دارد»، خاطرنشان کرد: امنیت در یک کلمه یعنی زندگی بدون دغدغه و همراه با آرامش باطنی، امنیت یعنی افراد جامعه نسبت به سرمایه‌های ارزشمند مالی و معنوی خودشان نگرانی نداشته باشند.
روحانی با بیان اینکه «امروز مسئله امنیت بسیار گسترده است و بخشی از آن به عهده نیروی انتظامی است»، افزود: زمانی تصور بر این بود که هر چه نیروی نظامی قدرتمندتر، زورمندتر و برخوردها خشن‌تر باشد امنیت بهتر تامین می‌شود، اما امروز هیچ کس این را قبول ندارد، البته نیروی انتظامی باید توانمند و مجهز باشد ولی اساس امنیت را تنها قدرت تعیین نمی‌کند بلکه امنیت را حاکمیت قانون تعیین می‌کند.
رئيس جمهور ادامه داد: یکی از اشکالات ما در نظام فرهنگیمان این است که فکر می‌کنیم آنچه در ذهن یک طلبه یا پلیس می‌گذرد، در ذهن مردم هم همانطور است اما باید بدانیم جایی که مردم چیزی را شایسته و روا و معروف بدانند یک جور عمل می‌کنند و اگر عملی را ناشایست و منکر بدانند جور دیگر رفتار خواهند کرد. مثلاً وقتی پلیس با اراذل و اوباش برخورد می‌کند، همه مردم آن را تشویق می‌کنند اما گاهی می‌بینیم پلیس کاری انجام می‌دهد که گرچه اقدامی درست است اما برای مردم تعجب برانگیز است.
کشف 12 هزار میلیارد ریال اختلاس
 در سال گذشته
فرمانده نیروی انتظامی نیز دیروز در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی که با حضور رئيس جمهور در مقر ستاد فرماندهی برگزار شد گزارشی از یک سال فعالیت این نیرو ارائه کرد و گفت: ناجا در طول یکسال گذشته 12 هزار میلیارد ریال اختلاس را کشف و به خزانه کشور بازگردانده است.
وی تاکید کرد: با این کشفیات است که زمینه‌های راه‌اندازی پلیس اقتصادی به منظور یکپارچه شدن مبارزه با جرایم اقتصادی متناسب با تدابیر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت فراهم شد.
احمدی‌مقدم از راه‌اندازی 20 پایگاه اطلاعاتی در مرزها و تداوم طرح انسداد مرزها خبر داد و گفت: در یک سال گذشته توانستیم 97 کیلومتر خاکریز، 160 کیلومتر راه جاده‌ای و صد برجک در مرزها احداث کنیم. فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود از قبیل سرعت بخشیدن به خروج خودروهای فرسوده، عملیاتی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها و بهبود کیفیت ایمنی خودروها شاهد کاهش 20 درصدی تصادفات و تلفات ناشی از این در سال 93 باشیم.