kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۴۶۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

اخبار کوتاه از فوتبال



منصوریان: بازی با العین آزمون بزرگ ماست
سرمربی تیم فوتبال استقلال دیدار تیمش برابر العین امارات را «آزمون بزرگ» می‌داند. علیرضا منصوریان سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر العین امارات گفت: فردا (امروز) یک بازی خیلی خوب را شاهد خواهیم بود. من اینگونه بازی‌ها را دوست دارم. یعنی بازی‌های سنگین را دوست دارم و از آنها استقبال می‌کنم. فردا(امروز) باید یک آزمون بزرگ بدهم. جوانان ما تلاش می‌کنند تا ایستاده پرچم ایران را نگه دارند. او افزود: می‌خواهیم با حضور تماشاگران کار بزرگی ‌کنیم. سرمربی العین را به خوبی می‌شناسیم و از این تیم شناخت خوبی داریم و نقاط قوت و ضعف آنها را می‌دانیم. ما آنالیزی از همه بازیکنان حریف به بازیکنانمان ارائه داده‌ایم. سعی کردیم حریف را مثل یک سفره برای بازیکنان پهن کنیم تا به خوبی حریف را بشناسیم. از هواداران می‌خواهم که به ورزشگاه بیایند. استادیوم آزادی گذرگاه سختی است. سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره هدفش در بازی با العین گفت: خیلی دردآور است که پرسپولیس تماشاگری برابر لخویا ندارد. این نکته سختی است که ما بارها می‌گوییم از آوردن لیزر و نارنجک جلوگیری کنید. شاید در یک لحظه این کار شادی آفرین باشد ولی می‌بینیم که تیم دوم پایتخت از این مسئله ضربه خورده است. ما هم در وضعیت آماده تحریم هستیم. اگر کسی دید که قرار است کسی لیزر بیندازد، حتما به ماموران اطلاع دهد. خیلی تلخ است که از هوادار محروم باشیم. اما هدف ما این است که گل نخوریم. اگر به این برسیم، خط آتش ما عالی است و هیچ تیمی در آسیا در این زمینه مقاومت نکرده است. از این مرحله بگذریم یک ماه عالی را می‌بینیم.
دستگیری دو دلال فوتبال ایران
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای در خصوص عوامل ایجاد فساد مالی در فوتبال صادر کرد. کمیته اخلاق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دو فرد از عناصر دلال و عوامل ایجاد فساد مالی در فوتبال با هماهنگی کمیته اخلاق و نیروی انتظامی و دادسرای ویژه ورزش دستگیر شده‌اند و هم اکنون تحقیقات از این افراد ادامه دارد. در ادامه اطلاعیه کمیته اخلاق آمده است: امیدواریم بتوانیم با اعترافات این اشخاص و مدارکی که در اختیار داریم سایر اشخاصی که عامل فساد در فوتبال کشور هستند، نیز مشخص و اقدامات بعدی در این خصوص انجام شود.
سرمربی ذوب آهن امروز معرفی می‌شود
هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن، امروز سرمربی فصل آینده تیم فوتبال باشگاه را انتخاب می‌کنند. تیم ذوب‌آهن در فصل شانزدهم لیگ برتر، کارش را با یحیی گل‌محمدی آغاز کرد. این تیم سال قبل با گل‌محمدی قهرمان جام حذفی شده بود اما در نیم فصل اول فصل شانزدهم نتایج چندان خوبی نگرفت. در ادامه‌، گل‌محمدی برکنار شد و مجتبی حسینی، دستیار یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی به کار ادامه‌ داد. در پایان فصل، ذوب‌آهن در لیگ، چهارم شد و از جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت تا بحث تغییر دوباره سرمربی مطرح شود. هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن، چهارشنبه هفته‌ قبل از مجتبی حسینی برنامه گرفته و به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم فوتبال روی او حساب می‌کند. این‌ در حالی است که باشگاه با امیر قلعه‌نویی هم مذاکره‌های مفصلی داشته و سرمربی فصل قبل تراکتورسازی بخت زیادی برای نشستن روی نیمکت ذوب‌آهن دارد. قلعه‌نویی پیش از این دو بار با سپاهان، قهرمان لیگ برتر شده و با کار در اصفهان آشنا است. به جز این دو نفر، باشگاه با افراد دیگری نیز مذاکره کرده ولی احتمال انتخاب یکی از این دو نفر بیش از سایرین است. هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن، امروز با حضور سعید آذری مدیرعامل، تشکیل جلسه می‌دهد تا تکلیف سرمربی فصل آینده تیم فوتبال ذوب‌آهن را روشن کند. در جلسه امروز همچنین درباره تعیین تکلیف بازیکنان آزاد و کسانی که خواهان جدایی هستند و نیز بودجه سال آینده باشگاه تصمیم‌گیری می‌شود.
توافق اولیه فولاد با پائولو سرخیو
فولادی‌ها که برای فصل جدید لیگ برتر فوتبال به دنبال تغییر در شرایط تیم هستند، یک مربی پرتغالی را برای هدایت تیم مدنظر دارند.مسئولان باشگاه فولاد که فصل گذشته هدایت تیم را به نعیم سعداوی سپردند، پس از این‌که نتوانستند با این مربی به آن‌چه مدنظرشان بود، برسند با پایان یافتن لیگ، گزینه‌های بسیاری همچون گل‌محمدی، قلعه‌نویی و پائولو سرخیو را مدنظر قرار دادند. در نهایت مدیران باشگاه فولاد موفق شدند با پائولو سرخیو، مربی پرتغالی به توافق دست پیدا کنند و پیش‌نویس قرارداد را با او به امضا برسانند.
تاج: دیگر هیچ دیداری رایگان نمی‌شود
رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است که محرومیت هواداران پرسپولیس می‌تواند به تهدیدی برای تمام فوتبال ایران تبدیل شود.
مهدی تاج گفت‌: ما مشکلاتی داریم که باید آهسته آهسته آنها را حل کنیم. تماشاگر برای فوتبال ما فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. آن چیزی که رقبای فوتبال ما کمتر دارند، تماشاگر است. چیزی که اکنون برای ما به تهدید تبدیل می‌شود این است که بازی پرسپولیس را بدون تماشاگر اعلام کرده‌اند و ممکن است با ادامه‌ این روند استقلال هم دچار این مشکل شود. تاج در ادامه‌ گفت‌: اگر فدراسیون فوتبال تشخیص بدهد ممکن است ورزشگاه را با ۳۰ یا ۴۰ درصد ظرفیت برگزار کنیم چون یگان ویژه‌ باید بتواند به خوبی کنترل کند. من این جا نکته‌ای را مطرح کردم و همه قبول کردند که دیگر  بلیت رایگان برای هیچ بازی لحاظ نشود. فدراسیون فوتبال  با رایگان کردن هیچ مسابقه‌ای موافق نیست چون رایگان شدن ممکن است باعث شود که یکسری افراد همین‌طور وارد شوند. دستگاه قضایی به شدت با کسانی که ترقه می‌اندازند برخورد می‌کند. همچنین مسئولان قضایی فدراسیون فوتبال یعنی کمیته‌ اخلاق و کمیته‌ انضباطی کلیه افرادی را که در نظم ورزشگاه اخلال کنند از ورود به ورزشگاه‌ها محروم می‌کند. بحث استفاده از بلیت الکترونیک و نشاندن افراد روی صندلی خودشان به علاوه قرار دادن دوربین در ورزشگاه‌ها و فروش بلیت با کد ملی از مواردی است که می‌توان آن را اجرا کرد.  با آغاز لیگ این حرکات هم آغاز می‌شود
تاج همچنین گفت‌: این کارها تنها از عهده فدراسیون بر نمی‌آید،‌ بلکه همه ارگان‌ها باید با هم همکاری کنند. رئیس فدراسیون در ادامه‌ گفت‌: پرسپولیس محرومیت تعلیقی داشت و هفت روز باقی‌ مانده بود که این محرومیت تمام شود اما یک نفر در ورزشگاه فشفشه‌ای را روشن کرد و بعد از آن ترقه انداخت. فردایش این فرد شناسایی شد و قرار است با او برخورد قانونی شود اما پرسپولیس از حضور هوادارانش محروم شد. هوادار تنها امتیاز خوبی است که باشگاه‌های ما در آسیا دارند. باید از این امتیاز حراست کنیم او ادامه‌ داد: یگان ویژه‌ قرار است محدودیت‌هایی را اعمال کند. آنها باید دقت کافی داشته باشند تا کسی با خود نارنجک به ورزشگاه نبرد. البته چاره‌ای جز قرار دادن گیت‌های مخصوص نداریم. ان‌شاء‌الله این کار را در آینده انجام می‌دهیم.
طاهری از باشگاه پرسپولیس می‌رود؟
سرپرست باشگاه پرسپولیس چند روز است در محل کارش حاضر نمی‌شود.
به گزارش فارس، علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس از روز چهارشنبه هفته قبل تا دیروز در محل کارش در باشگاه پرسپولیس حاضر نشده و جالب اینجاست که برخی از نامه‌ها به منزل وی فرستاده شده تا امور باشگاه انجام شود!در این بین شنیده می‌شود طاهری به دلیل بیماری همسرش در محل کارش حاضر نمی‌شود اما طبق پیگیری‌ها، طاهری به دلیل ناراحتی‌هایی که دارد به نشانه اعتراض در محل کارش حاضر نمی‌شود.طاهری از اسپانسر این باشگاه که یک بانک است گله دارد و حتی نامه‌ای که باید برای این بانک ارسال می‌کرد را انجام نداد که این موضوع ناراحتی برخی از مقامات وزارت ورزش را هم در پی داشته است. این در حالی است که به نظر می‌رسد باشگاه استقلال با این اسپانسر مشکل چندانی ندارد.از طرف دیگر و با توجه به اینکه مدت‌هاست شایعه تغییرات در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد طاهری قصد دارد در صورت کنار رفتن از این باشگاه مشکلات شخصی را بهانه کرده و عنوان کند که خودش از پرسپولیس کنار رفته است.برخی از لیدرهای پرسپولیس هم در 2 روز اخیر با اقدامی هماهنگ در شبکه‌های اجتماعی با انتشار پُست‌هایی خواهان ثبات مدیریت در پرسپولیس بودند که شاید این مسائل بی‌ارتباط با قهر طاهری و شایعه کنار گذاشتنش از پرسپولیس نباشد.چیزی که مهم است این است که پرسپولیس فردا حساس ترین دیدار فصلش را در پیش دارد و با ادامه این روند شرایط این تیم که باید بدون حمایت هوادارانش هم به میدان برود خیلی جالب نیست.