kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۴۶۰
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

اخبار ورزش جهان



ششمین قهرمانی متوالی یوونتوس در ایتالیا
تیم فوتبال یوونتوس با پیروزی خانگی برابر کروتونه قهرمانی خود را در رقابتهای سری آ ایتالیا مسجل کرد. این تیم هفته گذشته جام حذفی را نیز فتح کرده بود.تیم فوتبال یوونتوس عصر دیروز در چارچوب هفته سی و هفتم رقابتهای سری آ ایتالیا میزبان کروتونه بود و برابر این ۳ بر صفر تیم پیروز شد. یوونتوس با این نتیجه قهرمانی خود را در این فصل مسجل کرد.ماریو مانژوکیچ (۱۲)، پائولو دیبالا (۳۶) و الکس ساندرو (۸۳) در این بازی برای یوونتوس گلزنی کردند.تیم یوونتوس با این پیروزی ۸۸ امتیازی شد و در فاصله یک هفته تا پایان مسابقات قهرمانی خود را مسجل کرد. این ششمین قهرمانی متوالی یوونتوس بود. یووه که فاتح جام حذفی نیز شده بود در مسیر سه گانه قرار دارد و اکنون باید در فینال لیگ قهرمانان اروپا(13 خردادماه) از پس رئال مادرید بر بیاید.
 فلپس: برنامه‌ای برای بازگشت ندارم
مایکل فلپس در آستانه مسابقات شنای گرند هکت اعلام کرد که برنامه‌ای برای برگشت به مسابقات بین‌المللی ندارد. مایکل فلپس اعلام کرد قصدی برای بازگشت به مسابقات بین‌المللی ندارد. او در این‌باره گفت‌: در حال‌ حاضر راضی هستم. فکر می‌کنم چهار سال پیش این طور نبودم. فکر کردم باید بازگردم و کار را تمام کنم و دوباره به جایی که بودم برسم. می‌خواستم جلوی «چه می‌شد اگر»‌ها را بگیرم. فکر می‌کنم می‌توانم ۲۰ سال دیگر به عقب نگاه کنم و خوشحال باشم. از فرصت استفاده کردم و دوباره در المپیک قهرمان شد. فلپس درباره بازنشستگی خود گفت‌: بازنشسته شدم زیرا برای من زمان گذر فرا رسیده است. بیشتر زندگی خود را در شنا گذراندم. هدف‌های دیگری دارم که باید آنها را خارج از استخر دنبال کنم. این پایان فعالیت من در حوزه شنا نیست بلکه شروع است. همیشه ورزش را در زندگی خواهم داشت. در حال‌ حاضر آماده این گذر هستم. فلپس اعلام کرده است در حال‌ حاضر می‌خواهد زمان بیشتری را با همسر و فرزندش بگذراند. او چندی پیش ۳۰ یارد شنا کرده است که در ماه اخیر بی‌سابقه بوده است. در حالی که پیش از این فلپس در هفته‌ ۴۰ تا ۶۰ مایل شنا می‌کرده است.
خوشحالی اوبامیانگ
 از پشت‌سر گذاشتن لواندوفسکی
مهاجم گابنی دورتموند از پشت‌سر گذاشتن روبرت لواندوفسکی در رقابت آقای گلی بسیار خوشحال است. دورتموند در هفته سی و چهارم و پایانی بوندسلیگا در ورزشگاه خانگی خود از وردربرمن پذیرایی کرد و توانست با درخشش پیر امریک اوبامیانگ پیروز بازی شود. مهاجم گابنی دورتموند با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند، ۳۱ گله شد و عنوان آقای گلی را به دست آورد. او درباره این موفقیت بزرگ گفت‌: بسیار خوشحالم که این دستاور بزرگ را به دست آوردم. پشت سرگذاشتن مهاجم بزرگی همچون لواندوفسکی موفقیت بزرگی بود و طبیعی است که خوشحال باشم. اوبامیانگ با توجه به نمایش این فصل، با پیشنهادهای خوبی مواجه شده است و به احتمال خیلی زیاد در تابستان دورتموند را ترک می‌کند. او درباره آینده خود در ترکیب زنبورها نیز گفت‌: هفته آینده همه چیز مشخص می‌شود و تصمیم نهایی را خواهم گرفت. بازی حساس دیگری پیش‌رو داریم و باید در فینال جام حذفی به میدان برویم. امیدوارم در این دیدار به پیروزی برسیم و جام را به دست آوریم.
سامپائولی منتظرتصمیم  آرژانتینی‌ها
سرمربی سویا معتقد است فدراسیون فوتبال آرژانتین باید هرچه زودتر مسئله قراردادش را حل کند. فهرست تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین بامداد شنبه برای دو دیدار دوستانه برابر برزیل و سنگاپور منتشر شد. خورخه سامپائولی که قرار است هدایت آلبی سلسته را بر عهده بگیرد، در این‌باره اظهار کرد: پیش از این درباره شرایطم صحبت کردم. نمی‌خواهم چیز اضافه‌تری بگویم تا شما (خبرنگاران) از آن سوء استفاده کنید. آرژانتین باید مسئله قراردادم با سویا را حل کند (سامپائولی هنوز یک سال دیگر با این باشگاه اسپانیایی قرارداد دارد). رئیس باشگاه و مسئولان فدراسیون فوتبال آرژانتین باید مذاکره کنند. نمی‌توانم کسی را برای قراردادم تحت فشار قرار بدهم. سامپائولی در پایان گفت‌: توافق با آرژانتین تنها به من بستگی ندارد. در طول حضورم در شهر سویا، احساس خوبی داشتم و مورد لطف قرار گرفتم. اینجا دوران بسیار خوبی را گذراندم.