kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۴۵۰
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

حوادث کوتاه از کشور


    کشف 99 هزار لیتر گازوئیل
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه تعدادی افراد سودجو به صورت باندهای سازمان یافته اقدام به حمل سوخت قاچاق از استان فارس به مقصد ایرانشهر می‌کنند، بررسی موضوع توسط کارآگاهان پلیس آغاز شد.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: ماموران موفق شدند 3 دستگاه تانکر حامل سوخت را در منطقه ایرانشهر شناسایی و آنها را متوقف کنند.
وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودروها 99 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و 3 متهم را دستگیر کردند. قاچاقچیان سوخت با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
تریلر حامل گاز آتش گرفت
پلدختر- خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی پلدختر اظهار داشت: یک دستگاه تریلر حامل گاز مایع که از این شهر به سمت اندیمشک در حرکت بود در کیلومتر 5 جاده پلدختر دچار آتش‌سوزی شد. سرهنگ عبدالوند افزود: این حریق پس از تلاش یک ساعته ماموران آتش‌نشانی مهار و از سرایت آن به مخزن گاز مایع تریلر جلوگیری شد. وی با بیان اینکه جاده پلدختر- اندیمشک از ساعت 24 تا یک بامداد مسدود شد اظهار داشت: علت این آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی قرار دارد.
انحراف مرگبار
اراک- خبرنگار کیهان: یک دستگاه خودروی پراید در کیلومتر 45 جاده قدیم ساوه- همدان با یک دستگاه کامیون تصادف کرد که در اثر آن دو تن از سرنشینان پراید درجا فوت کردند و سرنشین دیگر این خودرو نیز مجروح  شد که توسط امدادگران به بیمارستان منتقل شد.
کارشناس پلیس راه علت این سانحه را انحراف به چپ پراید اعلام کرد.
بازداشت 5 یغماگر میراث فرهنگی
شهرکرد- ایرنا: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: با دریافت خبری مبنی بر مشاهده یک خودرو مشکوک با تعدادی سرنشین در منطقه «کمه» دستگرد امامزاده، ماموران این یگان بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند. سرهنگ محسن زمانی ادامه داد: ماموران شب هنگام 2 افغانستانی و سه تن دیگر را قبل از هر گونه حفاری غیرقانونی دستگیر کردند.
وی گفت: متخلفان همراه با ادوات حفاری غیرمجاز در اختیار آگاهی شهرکرد قرار گرفتند.
دستگرد امامزاده در 31 کیلومتری شهرکرد است، مقبره امامزاده محمداکبر از فرزندان امام علی(ع) در این محل واقع شده است.
مامور قلابی در تور پلیس
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی عسلویه گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با لباس پلیس و با همراه داشتن تجهیزاتی از قبیل کلت کمری، اسپری، دستبند و احکام ماموریتی به عنوان مسافر از استان فارس سوار خودروی وی شده و با تهدید و اکراه خودرو را به سرقت برده است.
بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. سرهنگ سهام صالحی با بیان اینکه محل اختفای متهم در عسلویه شناسایی شد، اظهار داشت: با هماهنگی مرجع قضایی و در یک عملیات دقیق متهم به همراه 5 نفر از همدستانش دستگیر و همگی برای انجام تحقیقات تکمیلی و سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.
آخرین شنا
زاهدان- ایرنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: جوانی 20 ساله عصر شنبه، در محدوده سد زهک سیستان واقع در شمال این استان به دلیل آشنا نبودن به فن شنا غرق شد. رسول راشکی افزود: این حادثه در منطقه شنا ممنوع رخ داد. در این منطقه عمق آب زیاد است.
وی بیان کرد: بیشتر افرادی که دچار حادثه غرق شدن در این رودخانه‌ها می‌شوند جوانانی هستند که بدون فراگیری فنون شنا وارد آب شده و در همان دقایق اولیه غرق می‌شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: شنا در رودخانه‌های منطقه سیستان به دلیل وجود چاه‌های حفر شده در گذشته خطرناک است.
واژگونی اتوبوس
شیراز- خبرگزاری مهر: مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان فارس اعلام کرد: یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور صفادشت شیراز ساعت 6 و 33 دقیقه بامداد دیروز واژگون شد که در اثر آن 12 نفر از سرنشینان آن مجروح شدند. روابط عمومی این مرکز افزود: این سانحه تلفات جانی دربر نداشت اما مصدومان آن توسط امدادگران به بیمارستان ولیعصر(عج) صفادشت منتقل شدند. هنوز علت بروز این سانحه توسط کارشناسان پلیس راه اعلام نشده است.
انبار کالا لو رفت
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چابهار گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی سودجو در دپو کالا قاچاق در یکی از محلات این بندر رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ حیدرعلی کیخامقدم افزود: تیم‌های تخصصی پلیس با اشراف اطلاعاتی، انبار دپو کالای قاچاق را شناسایی و در بازرسی از آنجا انواع مواد غذایی، لوازم آرایشی بهداشتی، مواد محترقه، چسب، سیگارت، دارو و چای قاچاق به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال را کشف کردند.
تالاب قربانی گرفت
گرمسار- خبرگزاری تسنیم: معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان گفت: جوان 17 ساله‌ای در تالاب شن چنال روستای محمدآباد از توابع شهرستان گرمسار جان خود را از دست داد. علی یحیایی افزود: این جوان به همراه 3 تن از دوستان خود برای تفریح و شنا به تالاب شن‌چنال رفته بود اما در اثر گیر کردن در عمق 8 متری آب این تالاب دچار خفگی شد و جان خود را از دست داد. به گفته وی، جسد این جوان توسط امدادگران هلال احمر از آب بیرون کشیده شد.
دستگیری 4 زمین‌خوار
کبودرآهنگ- خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی کبودرآهنگ اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر تصرف 79 هزار متر از اراضی ملی توسط افراد سودجو، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ محمدعلی محمدی افزود: با بررسی به عمل آمده مشخص شد 4 نفر به هویت معلوم بدون هیچ‌گونه سند و مدارک دال بر مالکیت، این اراضی را تصرف کرده‌اند.
فرمانده انتظامی شهرستان کبودرآهنگ تصریح کرد: با طرح شکایت از سوی اداره منابع طبیعی و با هماهنگی مقام قضایی اراضی تصرف شده از ید متصرفان خلع و برای متهمین پرونده قضایی تشکیل و تحویل مقامات قضایی شد.
به گفته وی، ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده توسط کارشناسان بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است.
برخورد خونین پراید با مزدا
شهرضا- خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرضا گفت: برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه خودروی مزدا در کیلومتر 10 محور شهرضا- فولاد مبارکه 3 کشته و 7 مجروح به جای گذاشت.
حبیب‌الله صادقی افزود: جان‌باختگان این سانحه یک کودک 2 ساله یک زن 30 ساله و یک مرد 40 ساله هستند. 7 مجروح این تصادف توسط امدادگران به بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا منتقل شدند.
به گفته وی علت این سانحه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی قرار دارد.