افتتاح انتخاباتی خط تولید پژو 2008 برای اقلیت 4 درصدی
در شرایطی که ایران خودرو مدعی است تولید پژو 2008 در خطوط مونتاژ این شرکت در حال انجام است اما خبرگزاری فارس از قول یک مقام آگاه خبر داد: تولید پژو 2008 هنوز شروع نشده است.
یک مقام آگاه در گفتوگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه تولید انبوه پژو 2008 هنوز شروع نشده است، اظهار داشت: افتتاح خط تولید این خودرو با حضور رئیسجمهور در واقع یک افتتاح نمادین بود و هماکنون تولید انبوه این خودرو انجام نمیشود.
وی ادامه داد: افتتاح خط تولید پژو 2008 در سالن مونتاژ شماره 4 صورت گرفت در حالی که قرار است تولید این خودرو در سالن شماره 2 و بر روی خط تولید پژو 405 و پژو پارس صورت گیرد.
وی با بیان اینکه ایران خودرو برای تولید پژو 2008 باید نیروی کار جذب کند، افزود: احتمالا برای راهاندازی خط تولید پژو 2008 با کارگرانی که قبلا هم در ایران خودرو مشغول بودهاند تماس خواهند گرفت تا به کار برگردند.
به گفته این مقام آگاه، در روزهای اخیر شش تا هفت دستگاه پژو 2008 در ایران خودرو مونتاژ شده ولی کار تولید انبوه احتمالا دو تا سه ماه دیگر آغاز خواهد شد.
وی در مورد وضعیت تولید دنا پلاس در ایران خودرو نیز گفت: تولید این خودرو نیز در حد کمی است به طوری که روزانه حدود پنج دستگاه دنا پلاس تولید میشود و ربات فعال در نصب ساندروف این خودرو در حال تنظیم است.در همین حال ایران خودرو درباره شروع به کار تولید پژو 2008 توضیحاتی ارائه داد. در این توضیح آمده است: با وجود مطلب منتشر شده در برخی رسانهها، تولید پژو 2008 در خطوط تولید و مونتاژ ایران خودرو در حال انجام است و محصولات تولیدی نیز به زودی با اجرای طرح فروش به بازار عرضه خواهد شد. تولید انبوه این محصول طبق برنامهریزی که از روز نخست انجام شده بود در سالن مونتاژ شماره یک ایران خودرو آغاز شد و در حال انجام است.از ابتدا قرار بر این بود که تولید انبوه پژو 2008 در همین سالن انجام شود. در همین حال مشرق خبر داد: قیمت محصول جدید ایران خودرو 90 تا 100 میلیون تومان اعلام شده است که حداقل 30 میلیون تومان گرانتر از نرخ اروپایی آن است. قیمت پژو 2008 صفر کیلومتر در انگلستان (14 هزار و 415 پوند) 70 میلیون تومان و قیمت نوع کارکرده این خودرو هم در نقاط مختلف جهان بین 33 تا 57/5 میلیون تومان است. قیمت پوند 4865 تومان است.
گفتنی است در حالی که تولید انبوه این خودرو هنوز آغاز نشده و افتتاح آن فقط جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی داشته، به نظر میرسد مشتری آن در ایران فقط اقلیت چهاردرصدی جامعه هستند و 96 درصد باقیمانده توان خرید پژو 2008 را ندارند.