kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
امام جمعه قم:

هیچ مقامی حق معامله بر سر دستاوردهای هسته‌ای را ندارد

امام جمعه قم گفت: ملت می‌داند فعالیت‌های علمی و هسته‌ای تعطیل نمی‌شوند و هیچ مقامی حق معامله با دشمن بر سر دستاوردهای هسته‌ای را ندارد.

قم- خبرنگار کیهان:
امام جمعه قم گفت: ملت می‌داند فعالیت‌های علمی و هسته‌ای تعطیل نمی‌شوند و هیچ مقامی حق معامله با دشمن بر سر دستاوردهای هسته‌ای را ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی با بیان اینکه مذاکره با غربی‌ها در موضوع هسته‌ای صرفا با هدف رو کردن اهداف پنهانی آنها در دشمنی با ملت ایران انجام می‌شود، تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، هیچ کس در هر مقامی حق ندارد بر سر دستاوردهای هسته‌ای معامله کند. وی در خطبه دوم نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد افزود: مذاکره با گروه 5+1 فقط در موضوع هسته‌ای صورت می‌گیرد و این مذاکرات به معنی توقف برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای یا چشم‌پوشی از دستاوردهای این فناوری نیست.
سعیدی با اشاره به تبلیغات گسترده غربی‌ها علیه برنامه هسته‌ای کشورمان و همنوایی برخی در داخل مبنی بر اینکه ما نیاز به برنامه هسته‌ای نداریم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با طرح ایده نرمش قهرمانانه و صدور مجوز مذاکرات قصد داشتند برای جهانیان روشن شود که مشکل غربی‌ها با جمهوری اسلامی موضوع هسته‌ای نیست که خوشبختانه این موضوع تا امروز به خوبی روشن شده است.
خطیب جمعه قم افزود: درست است که جمهوری اسلامی سر میز مذاکره با غربی‌ها نشسته اما می‌داند با چه دشمن مکار، غدار و خیانتکاری مواجه است و این، به معنی دست کشیدن از فعالیت‌های هسته‌ای نیست.
سعیدی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرهنگی نظام و مسئول سیاست‌گذاری فرهنگی، مهندسی فرهنگی و رصد اوضاع فرهنگی نظام است و انتظار داریم رهنمودهای امام و رهبری را مبنای تلاش خویش
 قرار دهند.
وی افزود: یکی از اقدامات خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین سیاست‌های حجاب و عفاف است و سوال مردم از مسئولین این است که چرا این سیاست‌ها اجرایی
 نشده است؟
امام جمعه قم در ادامه و با اشاره به پیروزی‌های مهم ارتش سوریه در مقابل تروریست‌ها گفت: با وجود این که 68 کشور علیه دولت بشار اسد متحد شده بودند، اما مردم و نظام ما، همچون رای و نظر مردم سوریه خواستار ماندن حکومت بشار اسد بودند و ما امروز شاهد تحقق خواست ملت ایران و سوریه
 هستیم.
خطیب جمعه قم در خطبه نخست نیز با تبریک روز ارتش به ارتشیان و همه نیروهای مسلح گفت: پس از پیروزی انقلاب عده‌ای از سر ساده‌اندیشی خواستار انحلال ارتش شدند اما امام خمینی(ره) با دوراندیشی و فراست نه تنها موافقت نکردند بلکه به تقویت این نیرو پرداختند.
امام جمعه قم دهم اردیبهشت  سالروز تاسیس سپاه پاسداران را هم گرامی‌داشت و گفت: این شجره طیبه از بدو تولد تا امروز گام‌های بزرگی در راستای دفاع، تثبیت و سازندگی کشور برداشته و از دولت محترم انتظار می‌رود از توان و پتانسیل سپاه در راستای تحقق شعار امسال یعنی اقتصاد و فرهنگ استفاده کند.