kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
فرماندار بناب:

هدف از ایجاد شغل پشت میزنشینی در ادارات نیست

فرماندار بناب گفت: در جریان 95 دو هزار و 530 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.

بناب- خبرنگار کیهان:

ولی‌الله فرج‌اللهی گفت: در سال 95 تعهدی که برای شهرستان بناب در نظر گرفته شده بود 3 هزار شغل بود که 2 هزار و 530 مورد آن تحقق یافت و از این نظر شهرستان بناب بعد از تبریز رتبه اول استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داد.
وی آمار اشتغال‌زایی را درشهرستان بناب بیش از تعداد اعلام شده دانست و تصریح کرد: متأسفانه برخی از اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه رصد ثبت نشده است که ناشی از بی‌دقتی مدیران آن دستگاه‌هاست. رئیس کارگروه اشتغال شهرستان بناب اذعان کرد: بعضی از دستگاه‌های اجرایی در شهرستان در سال 95 نسبت به تعهد اشتغال‌زایی عملکرد ضعیفی داشته‌اند که موظف هستند امسال نسبت به تحقق تعهدات سال قبل و تعهدات امسال خود اقدام جدی به عمل آورند.
فرج‌اللهی اظهار کرد: هدف از ایجاد شغل پشت‌میزنشینی در ادارات نیست و جوانان منتظر استخدام دولتی نباشند و این بخش خصوصی است که نسبت به ایجاد شغل اقدام کرده و دولت نیز از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت می‌کند.
فرماندار بناب با بیان اینکه 93 درصد متقاضیان اشتغال فاقد مهارت‌های لازم هستند، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای را موظف کرد تا نسبت به برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی برای جوانان اقدام کند.