kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد:

دولت ریالی بابت بلیت قطار شهری مشهد پرداخت نکرده است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: متاسفانه دولت در سال جاری ریالی بابت سهم قانونی خود از قیمت تمام شده بلیت قطار شهری به این شرکت پرداخت نکرده است.


قاسم طاهری اظهار کرد: در عمده کشورها، مدیریت سیستم‌های حمل و نقل عمومی نیازمند کمک شهرداری‌ها و دولت‌ها است و این در حالی است که در ایران بر اساس قانون سامانه‌های حمل و نقل عمومی، بهای تمام شده جابه‌جایی مسافر باید به طور مساوی میان شهروندان، شهرداری و دولت تقسیم و هر یک از بخش‌ها سهم خود را پرداخت کنند.وی با اشاره به عدم پرداخت سهم دولت از قیمت تمام شده جابه‌جایی مسافر طی سال‌های اخیر گفت: بهترین کمک دولت به قطارشهری مشهد بابت یارانه بلیت مربوط به سال 90 به مبلغ 9 میلیارد تومان است و سال‌های بعد از آن این رقم با کاهش چشمگیر رو‌به‌رو شد.وی افزود: سال 94 هم تنها 1/2 میلیارد تومان بابت سهم دولت از قیمت تمام شده بهای بلیت قطارشهری پرداخت شد که این رقم در سال 95 به صفر رسید.طاهری در ادامه با اشاره به آغاز بهره‌برداری آزمایشی از فاز نخست خط دو قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه 350 نفر از این خط استفاده می‌کنند که البته امیدواریم با افزایش واگن‌ها و افزایش زمان سرویس‌دهی، این میزان افزایش یابد. طاهری از کمبود 100 واگن در خط یک خبر داد و گفت: در حال حاضر 60 واگن در خط یک فعال است و به ازای هر 25 دقیقه یک رام قطار شامل 2 واگن به سمت فرودگاه مشهد سرویس‌دهی می‌کند. وی  افزود: بومی‌سازی و مهندسی معکوس قطعات مورد نیاز خطوط قطار شهری توسط مهندسان مشهدی از جمله موضوعاتی است که در دستور کار شرکت بهره‌برداری قرار دارد.طاهری گفت: ابتدای امسال 80 مورد تجهیز مهندسی معکوس شده در مراسمی با حضور مدیران شهری رونمایی خواهد شد.