kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
همزمان با آغاز رزمایش سئول- واشنگتن

ارتش کره شمالی وضعیت جنگی گرفت

همزمان با ورود ناو هواپیمابر «کارل وینسون» آمریکا به آب‌های ساحلی کره جنوبی برای شرکت در رزمایش، مقامات کره شمالی به تمامی نیروهای مسلح این کشور دستور دادند برای جنگ آماده شده و در مقابله با هر تجاوزی «نفوذناپذیر» باشند.



آماده‌باش کامل ارتش کره شمالی در راستای تلاش‌های این کشور برای پاسخگویی به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره صورت گرفته است. یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود درباره این رزمایش گفت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، تمامی نیروهای نظامی که به هر دلیلی در یگان‌های خود حاضر نبودند را فورا فراخوانده و به یگان‌های ارتش کره شمالی دستور داده که برای جنگ کاملا  آماده باشند.  مقامات نظامی کره شمالی نیز به نیروهای این کشور گفته‌اند باید در مقابل هرگونه تجاوزی نفوذناپذیر باشند.»
به گزارش «فارس» به نقل از رسانه «دیلی ان‌کی»، نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار است که ناو هواپیمابر عظیمی به نام «کارل وینسون»  را در رزمایش سالیانه مشترک با کره جنوبی به شبه جزیره کره اعزام می‌کند. این ناو روز گذشته وارد آب‌های ساحلی کره جنوبی شد. ناوهواپیمابر «کارل وینسون»، بزرگترین ناو هواپیمابری است که تاکنون در رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا حضور داشته است. کره جنوبی و آمریکا هر سال به مدت یک ماه رزمایش نظامی مشترک با حضور صدها هزار نیروی نظامی و تجهیزات متعددی در شبه جزیره کره و با هدف مقابله با پیونگ‌یانگ برگزار می‌کنند.»