kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* از تک‌تک اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور سؤال می‌کنیم آیا خسارت نیست که آقایان به بهانه شکوفایی اقتصاد و حتی حل مشکل آب کشور دست آمریکا را به مقدرات ما غلبه بدهند و با تشر آمریکا موشک ماهواره‌بر را به انبار برگردانند و سرانجام هم بگویند قرار نبود با برجام مشکل اقتصادی کشور حل بشود؟
3104---0912
* بیست و چند سال در یک شرکت ساختمانی فعالیت می‌کردم. در طی این سال‌ها سردی و گرمی زیادی را تجربه کردم اما این روزها به لطف تدبیر دولت خانه‌نشین شده‌ایم. کارفرما تلاش بسیاری کرد تا این اتفاق رخ ندهد ولی دولت هیچ کمکی برای نجات و بقای شرکت نکرد و کارگران از روزهای برجام‌پرستی تا هیاهوی این روزهای ایرباس و جشن دولت و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی دولتی‌ها، فراموش شده اصلی بودند و هستند.
0252---0912
* از خادمان مسجدی در شهر قم هستم. فرزندم با وجود داشتن مدرک تحصیلی لیسانس در کنار مسجد مشغول به گل‌فروشی است. هرکجا برای کار مراجعه می‌کنیم بی‌نتیجه است. کاش دولت به جای تبلیغات زودهنگام انتخاباتی چاره‌ای برای بیکاری جوانان ارائه می‌کرد و مسائل مهم کشور و جامعه را با تبلیغات انتخاباتی خود درگیر نمی‌کرد.
0628---025
* سخنگوی وزارت کشور مصاحبه کرده و می‌گوید تبلیغات انتخاباتی قبل از موعد جرم است. نظر ایشان به عنوان یک مسئول در ارتباط با جلسه میهمانی با طعم انتخاباتی که از سوی جناح طرفدار دولت در تالار وزارت کشور در تاریخ 95/12/20 برگزار شد چیست؟
0721---0912
* به آقای رئیس جمهور عرض می‌کنیم چهار سال است فرهنگیان به ویژه بازنشستگان این قشر به همراه خانواده‌های خود زندگی سختی پیدا کرده‌اند و با انواع مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. چه شده که نزدیک انتخابات ایشان به یاد فرهنگیان و دلجویی از آنان افتاده‌اند؟!
7054---0935
* چه شده که نزدیک انتخابات وزیران دولت این قدر فعال شده‌اند و هر روز به گوشه و کنار کشور سر می‌زنند و تلاش می‌کنند تیم رسانه‌ای با خود همراه کنند. کاش هر سال انتخابات داشتیم.
0594---0912
* مدیر اشرافی هیچ گاه نمی‌تواند درک کند که سرپرست یک خانواده چهار نفره چطور ماه‌ها نتوانسته است حتی یک کیلو گوشت قرمز خریداری کند و یا ناتوانی در خرید لباس عید سال نو برای خانواده چه شرمندگی و زجری برای پدر خانواده دارد. کاش مدیران دولت کمی هم در بین مردم قدم می‌زدند.
3259---021
* تدبیر دولت در هیچ عرصه‌ای نمایان نشد، حتی برای بازار شب عید مردم شاهد بی‌تدبیری محض هستند. پوشاک قاچاق، میوه وارداتی و... کمر اقتصاد کشور را شکسته است. امیدوارم مدیران اقتصادی علت این بی‌تدبیری‌ها را در نبود ارتباط با آمریکا ندانند!
7810---021
* بنده نسخه‌پیچ داروخانه هستم. سخنان آقای رئیس جمهور را در همایش سلامت شنیدم که ایشان از ارزانی داروی خارجی گفتند. بنده این صحبت‌ها را خلاف واقعیت می‌بینم. برخی از داروهای خارجی تا 3 برابر گران شده و برخی از داروهای داخلی از 100 تا 300 درصد افزایش قیمت را در طی این چند ماه تجربه کرده‌اند! نمونه آن شربت‌های اکسپکتورانت است که از 1500 تومان به 4500 تومان تغییر قیمت داشت. با این تفاوت که داخل جعبه مقوایی قرار داده شده است.
4876---0912
* پرداخت حقوق‌های نجومی به تافته‌های جدابافته در دولت یازدهم، نشان از عمق حقوقدانی و تعهد مسئولان دولت یازدهم به حقوق شهروندی داشت. لذا دیگر نیازی به سخنرانی آقای رئیس‌جمهور در جلسه وکلا و حقوقدانان دست‌افشان در آن جلسه برای دفاع از حقوق شهروندی نبود!
9005---0913
* رفتار عجیب دولت در مورد پرداخت 450 هزار تومان از سوی سهامداران سهام عدالت بابت خرید سهام بیشتر شبیه یک تجارت دولتی است و با توجه به انتخابات شاید دولت درصدد تأمین بودجه لازم برای تبلیغات به سود خود است.
گوهری و 4204---0912
* دولت یازدهم چنان بازار آشفته‌ای در کشور به وجود آورده که نمی‌توان گفت کدام معضل در اولویت رسیدگی است؟! ثروت‌های بادآورده، بیکاری، گرانی، تفکرات لائیک برخی در درون نظام، افسارگسیختگی متولیان فرهنگی، بدحجابی، رکود، فقر، فساد، قاچاق و...!!
1121---0936
* همان‌گونه که نباید به آمریکا اعتماد کرد به مدعیان اصلاح‌طلبی نیز نباید اعتماد داشت. هر دوره که این جماعت به قدرت رسیده‌اند کشورمان دچار توقف در پیشرفت شده است. دلیل آن هم این است که افراد منتسب به این جناح شعار اصلاحات را وسیله‌ای برای کسب ثروت شخصی خود قرار داده‌اند.
7345---0919
* بدین‌وسیله بیزاری خود را از نمایندگانی که طرح حقوق‌های نجومی را مطرح کردند و به تصویب رساندند اعلام می‌نمایم و با کسانی که فریب تبلیغات و شعارهای انتخاباتی این نمایندگان را خوردند و پشیمانند اظهار همدردی می‌کنم.
2619---0990
* از سال 92 قرار شد مطالبات معوق جانبازان تأمین اعتبار شود سال 92 و 93 و 94 به اتمام رسید و سال 95 نیز روزهای پایانی خود را طی می‌کند ولی از پرداخت معوقات حقوق جانبازان خبری نشد. چرا؟ از مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان امر درخواست می‌شود به این مشکلات جانبازان رسیدگی کنند.
بهارستانی- جانباز جهادگر بازنشسته استان گیلان
* ما ساکنین بلوار کاوه خیابان بهار جنوبی با توجه به اینکه بخشی از آسفالت خیابان ریزش کرده و زیر خیابان قابل مشاهده بوده بارها با سامانه 137 شهرداری و منطقه 3 شهرداری از بابت نشست زمین تماس گرفتیم اما کسی پیگیر و پاسخگو نیست اگر زمین و ساختمانها نشست و ریزش کند چه کسی پاسخگو است؟
اوشونی
* دولت مدعی است برای تکمیل خط ریلی کرمانشاه بودجه ندارد ولی از آن طرف برای پروژه مونوریل در این شهر تا توانسته‌اند هزینه کرده‌اند. می‌خواهم بگویم مشکل دولت کمبود بودجه نیست آقایان در تشخیص اولویت‌های جامعه و شهرهای کشور مشکل دارند خلاصه علم اولیه مدیریت را ندارند.
همتی
* هفت ماه است که حقوق رفتگران شهرداری بروجرد را پرداخت نکرده‌اند و این کارگران زحمتکش شهر با مستأجری و بدهی اقساط هم شرمنده صاحب‌خانه و هم شرمنده زن و بچه خود شده‌اند. مگر حقوق‌های نجومی می‌گیرند که بودجه‌ای برای پرداخت شندرغاز آنها نیست؟ مسئولان امر چه پاسخی برای زحمات طاقت‌فرسای رفتگران در سرما و گرما و در شب عید دارند؟!
شریفی- بروجرد
* برای پرداخت عوارض شهرداری و پسماند از طریق خودپرداز به اشتباه به جای پانصد هزار ریال، مبلغ پنج میلیون ریال پرداخت نمودم. وقتی به شهرداری مراجعه و اشتباه انجام شده را اعلام کردم گفتند دیگر نمی‌شود کاری کرد. از عوارض‌های سالهای بعد شما کسر می‌گردد. چطور وقتی افراد عوارض را پرداخت نمی‌کنند 9درصد جریمه باید پرداخت کنند ولی اگر مبلغ بیشتر از طلب شهرداری پرداخت شود امکان استرداد آن وجود ندارد؟
آذری
* درخواست دارم نام خیابان مهران در شهرک شریعتی تهران به خیابان شهید حسن اکبری (شهید مدافع حرم) تغییر پیدا کند.
5932---0912
* کمبود فضای سبز در شهر قم با توجه به وسعت شهر و شهرک‌های صنعتی اطراف مسئله‌ای است که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است، احداث فضای سبز عملی پیشگیرانه در مهار بحران آلودگی هوا است و کم هزینه‌تر از مقابله با بحران است.
2384---021