kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
فرزند شهید

کتاب زندگینامه شهدای مدافع حرم را می‌نویسد(اخبار ادبی و هنری)

فرزند شهید حسن گودرزی، زندگینامه و خاطرات شهدای مدافع حرم را در قالب مجموعه کتاب، منتشر می‌کند.



مهدی گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: چند سال قبل وقتی کتاب زندگینامه پدرم، شهید حسن گودرزی را با عنوان «مجاهد بصیر» نوشتم، تجربه این کتاب باعث شد تا به نوشتن زندگینامه شهدا علاقه‌مند شوم. به همین دلیل هم از ابتدای سال 95 کار جمع‌آوری، نگارش و انتشار زندگینامه شهدای مدافع حرم را در قالب مجموعه کتاب‌های «یک بغل گل سرخ» در انتشارات تقدیر شروع کردم.
این کتاب‌ها شامل گفت‌وگو با مادر یا همسر این شهداست. وی افزود: تاکنون با خانواده 15 شهید مدافع حرم گفت‌وگو کرده‌ام که سه عنوان از این کتاب‌ها با نام‌های «سردار مهربانی‌ها» درباره شهید ستار اورنگ‌، «سید ابراهیم» درباره شهید مصطفی صدرزاده و «بابای آسمانی» درباره شهید علی امرایی منتشر شده است.
 از دیگر شهدای مدافع حرم که کتاب زندگینامه و خاطرات آن‌ها در دست انتشار است، می‌توان به شهیدان مهدی ثامنی‌راد، محمد آژند، حجت اصغری، ماشاءالله شمسه
 اشاره کرد.
 همچنین مصاحبه با خانواده شهدای عزیز دیگری چون شهیدان میثم نجفی، مهدی حیدری، محمود نریمانی، مهدی عسگری، حسن غفاری، امیرعلی محمدیان، سیداسماعیل سیرت‌نیا و سعید انصاری انجام شده است که به زودی به رشته تحریر درخواهد آمد.
گودرزی درباره اهداف انتشار این کتاب‌ها هم اظهار داشت: هدف اول ما معرفی شهدای مدافع حرم است، هدف دوم، معرفی الگو به نسل جوان است. یعنی به جوان امروز این معنی را منتقل می‌کنیم که ظهور اسوه‌هایی چون شهید همت تنها به زمان انقلاب و دفاع مقدس محدود نیست، بلکه امروز و تحت هجمه فرهنگی سنگین دشمنان هم اسوه‌هایی تربیت می‌شوند. هدف سوم ما هم تربیت سرباز برای حضرت زینب(س) است.
بسیاری از مردم علاقه‌مندند که برای دفاع از حرم آل‌الله به سوریه بروند، اما امکان‌پذیر نیست.
 ما با این کتاب‌ها به مردم آموزش می‌دهیم تا پاسخ یاوه‌گویان علیه مدافعان حرم را بدهند. در واقع با این کتاب‌ها سعی داریم تا مخاطب ما تبدیل به «مدافع شهید مدافع حرم»
 شود.
وی درباره ملاک‌های انتخاب شهدا در نگارش این کتاب‌ها هم گفت: ما شهدا را انتخاب نمی‌کنیم، آن‌ها هستند که ما را انتخاب می‌کنند. یعنی ما ملاک و معیار خاصی نداریم و سراغ هر کدام از شهدای مدافع حرم که امکانش فراهم شود
 می‌رویم.