kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۸۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
رئیس پلیس راهور:

هنوز 6 هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و معابر شهری کشور وجود دارد

 

رئیس پلیس راهور فراجا روند اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز را کُند ارزیابی کرد و گفت: حدود ۶ هزار نقطه حادثه‌خیز دیگر در جاده‌ها و معابر شهری کشور وجود دارد.
سردار سیدتیمور حسینی در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح جزئیات ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز پرداخت و توضیح داد: دو سال پیش با وزیر راه و شهرسازی سابق توافق کرده بودیم تا نقاط حادثه خیز را شناسایی کنیم تا نسبت به رفع و اصلاح این نقاط اقدام شود اما روند ایمن‌سازی این نقاط با حجم نقاط حادثه خیز تناسبی نداشته است.
حسینی با بیان اینکه در مجموع در دو سال اخیر تنها ۳۰ درصد نقاط حادثه‌خیز اصلاح و ایمن‌سازی شد، افزود: تاکنون فقط ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز به عنوان اولویت‌های اصلی برای کاهش تصادفات شناسایی شده است.
وی با اشاره به وجود حدود ۶ هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و معابر شهری کشور، تصریح کرد: این وضعیت بحرانی نشان می‌دهد که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات با سرعت کافی پیش
نمی‌رود.
رئیس پلیس راهور بیان داشت: تاخیر در رفع نقاط حادثه‌خیز نه تنها جان هزاران نفر را به خطر می‌اندازد بلکه هزینه‌های هنگفتی را نیز بر جامعه تحمیل می‌کند. انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته و با سرعت عمل بالا برای رفع این نقاط اقدام کنند.
حسینی با تاکید بر اینکه جان انسان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه مسئولان است گفت: نگهداشت و بهسازی راه‌های موجود و رفع نقاط حادثه‌خیز در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تأثیر بسزایی دارد.
وی ادامه داد: در حالی که برخی از طرح‌های رفع نقاط حادثه‌خیز به کندی پیش می‌روند اما باید توجه داشته باشیم که راه، یکی از سه عامل اصلی در تصادفات است. این موضوع در کنار نقش انسان و وسیله نقلیه تأثیر زیادی بر افزایش یا کاهش آمار سوانح رانندگی دارد.
رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه در حادثه تلخ اخیر محور همدان- ساوه با ۱۱ کشته و ۵ مصدوم
۵۰ درصد تقصیر با ایمنی راه بوده است، تاکید کرد: این مسئله اهمیت بهسازی راه‌ها و تجهیز جاده‌ها را بیش از پیش نشان می‌دهد.
حسینی گفت: بهسازی راه‌ها، تجهیز علائم ایمنی، ترمیم آسفالت، ایجاد نقاط امن و استفاده از جداکننده‌های مسیر از اقدامات ضروری برای کاهش تصادفات است همچنین تجهیز جاده‌ها به دوربین‌های هوشمند و استفاده از منابع مالی برای بهبود وضعیت راه‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد. به عنوان مثال، استفاده از فناوری‌های نوین در نظارت و کنترل ترافیک می‌تواند به شناسایی و رفع نقاط خطرناک کمک کند.
حسینی گفت: بهسازی راه‌ها، تجهیز علائم ایمنی، ترمیم آسفالت، ایجاد نقاط امن و استفاده از جداکننده‌های مسیر از اقدامات ضروری برای کاهش تصادفات است همچنین تجهیز جاده‌ها به دوربین‌های هوشمند و استفاده از منابع مالی برای بهبود وضعیت راه‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد. به عنوان مثال، استفاده از فناوری‌های نوین در نظارت و کنترل ترافیک می‌تواند به شناسایی و رفع نقاط خطرناک کمک کند.