kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
معاون وزیر راه و شهر‌سازی:

هزینه ساخت نهضت ملی مسکن متری ۶ میلیون تومان شد

 
 
 
 
معاون وزیر راه و شهر‌سازی گفت: هزینه ساخت هر مترمربع واحدهای نهضت ملی مسکن بر اساس شاخص تعدیل سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ حدود شش‌میلیون تومان است.
علیرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در رابطه با جدیدترین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن و هزینه ساخت این واحدها اظهار کرد: دستورالعملی سال گذشته در رابطه با قراردادهای طرح نهضت ملی مسکن ابلاغ شد که در این دستورالعمل مبنای محاسبه هزینه‌های ساخت برای هر مترمربع چهار میلیون و 500 هزار تومان با پنج درصد پلوس (بالاتر از برآورد انجام شده از سوی کارفرما) و 10 درصد مینوس (پایین‌تر از برآورد پیمانکار) است.وی ادامه داد: از سوی دیگر مبنای محاسبه هزینه‌های ساخت نیز بر اساس ضریب تعدیل سه ماه سوم سال 1400 است. با توجه به این‌که در قیمت‌گذاری‌ها یک شاخص و مبنا را داریم که همان قیمت بازار است، ضمن این‌که ضریب تعدیل را نیز باید در نظر بگیریم. بر این اساس، امروز ملاک عمل ما مطابق همان ضریب شاخص تعدیل سه‌ماهه سوم سال 1400 تقریباً حدود شش میلیون تومان هزینه ساخت هر مترمربع واحدهای نهضت ملی مسکن است.
ضرب‌الاجل وزارت راه به شرکت ساخت و راه‌آهن
همچنین معاون وزیر راه شهر‌سازی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل،‌ راه‌آهن و سازمان راهداری فرصت داد تا فردا پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا را اولویت‌بندی کنند.
امیرمحمود غفاری در جلسه با مدیران سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به محدودیت‌های منابع در کشور بر ضرورت استفاده بهینه از منابع موجود و ظرفیت‌های بالقوه از طریق تبصره 4 بند ز ماده 56 قانون بودجه 1401 برای اتمام پروژه‌هایی که درصد پیشرفت بالایی دارند، تاکید کرد.
وی افزود: همه پروژه‌های عمرانی مرتبط با وزارت راه و شهر‌سازی از اهمیت راهبردی در جهت توسعه و آبادانی کشور برخوردار هستند، از این رو مقرر شد جهت استفاده مطلوب از تبصره مدنظر، دستگاه‌های مربوطه ضمن تدقیق منابع مورد نیاز پروژه‌های مطرح شده در جلسه نسبت به اولویت‌بندی آنها اقدام کرده و نتیجه را حداکثر ظرف 24 ساعت آینده جهت اقدامات آتی به معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع منعکس کنند.