خط چهارم قطارشهری مشهد ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مشهد- خبرنگار کیهان:
به گزارش ایرنا، عبدالله ارجائی در بازدید استاندار خراسان رضوی از خطوط قطار شهری مشهد افزود: تکمیل خط چهارم قطارشهری با سرمایهگذاریهای شهرداری یا انتشار اوراق مشارکت که میزان آن در کشور حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است میسر نمیباشد.
وی ادامه داد: در این راستا پیشنهاد استفاده از فاینانس به استانداری و وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.
وی افزود: در صورت عمل دولت به پرداخت ۵۰ درصدی خود در احداث خطوط قطارشهری این اقدامات تا پایان سال ۱۴۰۲ به انجام میرسد.
ارجائی ادامه داد: براساس دستور رئیسجمهوری در کارگروه زیارت، باید از محل بودجه نفت در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به شهرداری مشهد کمک شود که این موضوع باید با کمک استاندار و دولت، پیگیری و محقق شود.
وی گفت: در خط یک قطارشهری مشهد ۶۰ واگن فعال است و ۶۰ واگن جدید هم مورد نیاز است تا بعد از پایان کرونا دچار مشکل نشویم.
شهردار مشهد افزود: اگر قرار باشد خط یک قطارشهری را تا آرامستان بهشت رضا(ع) این شهر که مطالبه جدی مردم است ادامه دهیم با واگنهای موجود چنین امکانی وجود ندارد و این امر نیازمند حمایت دولت است.
وی افزود: توسعه حملونقل ریلی یکی از اولویتهای مشهد برای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است، با اقدامات کوتاه مدت مانند ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی میتوان مشکل را به صورت موقت حل کرد اما راهحل ریشهای مشکل ترافیک و آلودگی هوا، توسعه خطوط ریلی است.