وزیر آموزش و پرورش نحوه برگزاری امتحانات پایانی دانشآموزان را تشریح کرد
وزیر آموزش و پرورش جزئیات و نحوه ارزشیابی و برگزاری امتحانات پایان سال دانشآموزان در پایههای تحصیلی مختلف را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پیام از معلمان، دانشآموزان و خانوادهها به دست ما رسیده است و 6 میلیون کاربر این پیام را ارسال کردهاند، گفت: همکارانم پیامها را دستهبندی کردهاند و بر اساس بیشترین فراوانی به این پیامها پاسخ میدهم.
حاجی میرزایی افزود: مهمترین دغدغه در پیامهای رسیده، امتحانات آخر سال است و بیش از ۳۰ درصد سؤالات و ابهامات و درخواستها به این موضوع مربوط میشود. بر اساس پیشبینیها و هماهنگیهایی که به عمل آوردیم قرار ما این است که امتحانات را بعد از عید فطر یعنی از ۲۷ اردیهشت آغاز کنیم. تلاش میکنیم امتحانات حداکثر تا قبل از ۲۸ خرداد که زمان برگزاری انتخابات است به پایان رسیده باشد.
وی با بیان اینکه به این ترتیب ۲۷ اردیبهشت زمان پایان آموزشها برای دوره آموزش برای متوسطه و آخر اردیبهشت زمان پایان آموزش برای ابتداییها است، گفت: امتحانات به دو صورت حضوری و غیرحضوری است. اصرار داریم که امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار شوند. این سؤال مطرح شده است که «چرا در چنین شرایطی روی امتحانات حضوری تکیه میشود؟» ما به طور قطع بدون هماهنگی با ستاد ملی کرونا و رعایت ملاحظات، سفارشها و پروتکلهای بهداشتی کاری انجام نخواهیم داد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این کار زمانی انجام میشود که با مسئولان بهداشت هماهنگ شده باشد و از این جهت نگرانی وجود ندارد. اما این کار به خاطر شما دانشآموزان است زیرا امتحانات این دو پایه امتحانات تاثیرگذاری است و در آینده شغلی و تحصیلیتان اثرگذار است و اگر غیرحضوری باشد احتمال تضعیف حقوق شما وجود دارد و نگرانیهایی پیرامون همسانی نمرهدهی و سنجش تحصیلی دانشآموزان ایجاد میشود. باید امتحانات یکسانی برگزار و مطمئن باشیم حق هیچ دانشآموزی تضعیف نمیشود.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه اگر در زمان اعلام شده از سوی ستاد کرونا اجازه برگزاری امتحانات حضوری داده نشود، ممکن است امتحانات به تاخیر بیفتد اما مصر هستیم حضوری باشد، افزود: برای سایر پایهها اگر اجازه برگزاری حضوری امتحان وجود نداشت، ارزشیابیها غیرحضوری خواهد بود و اختیار را به شورای مدرسه دادهایم و میتواند از روشهای مختلفی برای سنجش پیشرفت دانشآموزان استفاده کند. معلم مهمترین عامل ارزشیابی است و مهم این است به ارزیابی دقیقی از وضعیت تحصیلی دانشآموزان خودش برسد. هنوز بیش از سه هفته به پایان سال تحصیلی باقی مانده و امیدوارم به سمت آرامش بیشتر و مهار کرونا پیش برویم و شرایط شهرهای ما به وضعیت مناسب تری برسد.