یک تهیهکننده عنوان کرد
دفع مخاطب به بهانه جذب حامی مالی توسط برخی برنامه سازهای سیما(اخبار ادبی و هنری)
تهیهکننده برنامه «کام شیرین» گفت: برنامهسازان برای حفظ آنتن مجبور شدهاند از هر بهانهای برای تبلیغ استفاده کنند تا جایی که نیازهای مخاطب برآورده نمیشود.
مرتضی یعقوبی در آستانه پخش فصل سوم برنامه «کامشیرین» در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: برخي شركت هاي داخلي از من خواستهاند که در دل برنامه تخصصی خانوادهمحور «کامشیرین» مخاطبان خود را تشویق به خرید کالا و محصولات کنم اما من در کجای برنامه میتوانم از مخاطبم بخواهم که از محصولات فلان شرکت یا خدمات بانک استفاده کند .در برنامه من جایی برای تبلیغ محصولات نیست زیرا ما به دنبال کالبدشکافی مشكلات مهم رفتاري و اخلاقي زندگی مردم برای درست زندگی کردن هستیم.
وی ادامه داد: زمانی که کارشناس سلامت برنامه درباره موضوعات مهم زندگی مخاطب ما صحبت میکند آیا من میتوانم ذهن اورا از این مسئله پرت و به خرید کالا تشویق کنم.آیا من به خاطر نبود پول بایستی برنامهای که مخاطب آن را پذیرفته و به عوامل آن اعتماد کرده تعطیل بکنم یا اینکه من هم قاطی این آشفته بازار «جذب اسپانسر» شوم و مخاطب خود را
رها کنم.
یعقوبی تصریح کرد:نباید از برنامههای تخصصی و پرمخاطب خواسته شود که درگیر مسئله مالی شوند و برای حفظ آنتن، آنها نیز به فکر تعامل با محصولات مختلف باشند .برنامه «کام شیرین» مثل کلاس درسی است که وقتی استاد درسش را داد بایستی 15 دقیقه به حلاجی مطالب ارائه شده پرداخت نه اینکه تبلیغ محصول خاصی را کرد.