معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد
توزیع 80 هزار تن برنج و شکر برای تنظیم بازار ماه رمضان
شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای تنظیم بازار کالاهای اساسی کشور، مقادیر 80 هزار تن برنج و شکر را در قالب «طرح توزیع سبد کالای اساسی ضیافت» ماه مبارک رمضان و براساس مصوبه کمیته تنظیم بازار، در سراسر کشور توزیع میکند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی، معاون بازرگانی داخلی این شرکت دولتی گفت: مقدار 30 هزار تن برنج مرغوب وارداتی از نوع سفید DM به تناسب جمعیت هر استان، در سراسر کشور توزیع شده و حواله کالای هر استان نیز ارسال شده است تا از طریق فروشگاههای زنجیرهای و تعاونیهای مصرف کارمندی و کارگری توزیع شود.
حسن عباسی معروفان با بیان اینکه قیمت فروش برنجها به مباشرین توزیع شامل فروشگاههای زنجیرهای و تعاونیهای مصرف، درب انبارهای این شرکت به ازای هر کیلوگرم 2400 تومان است، افزود: قیمت فروش برنج برای مصرف کنندگان نهایی در فروشگاهها به ازای هر کیلو 2700 تومان تعیین شده است.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص چگونگی توزیع شکر اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، جهت تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در مجموع مقدار 50 هزار تن شکر سفید درجه یک بین خانوار و صنف و صنعت کشور توزیع خواهد شد.
وی تصریح کرد: مقدار 20 هزار تن شکر سفید تصفیه شده درجه یک با توجه به جمعیت هر استان، جهت مصارف خانوار در نظر گرفته شده است که از طریق عاملین توزیع بین مردم توزیع خواهد شد.
وی اعلام کرد: قیمت شکر تحویلی به عاملین توزیع درب کارخانه به ازای هر کیلو 2520 تومان محاسبه شده و عاملین موظف هستند این کالا را حداکثر به قیمت هر کیلو 2855 تومان به مصرف کننده نهایی بفروشند.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: مقدار 30 هزار تن شکر سفید تصفیه شده درجه یک نیز جهت مصارف صنف و صنعت استانها در نظر گرفته شده است که صاحبان صنف و صنعت میتوانند از طریق مراجعه به بورس کالا و یا اخذ حواله مستقیم از شرکت بازرگانی دولتی ایران به تناسب میزان مصرف و پروانه بهرهبرداری خود، نسبت به خرید آن اقدام نمایند.
عباسی معروفان قیمت تحویل شکر به صنف و صنعت درب کارخانه را هر کیلو 2520 تومان اعلام کرد و افزود: صاحبان صنف و صنعت تا پایان سال 96 مهلت دارند برای خرید شکر اقدام کنند.
وی تصریح کرد: فروشگاهها و تعاونیهای عامل توزیع کالاهای اساسی به تشخیص کارگروه تنظیم بازار هر استان و شهرستان و با توجه به پراکنش جمعیتی انتخاب میشوند و معاونتهای اقتصادی و توسعه منابع استانداریها در سراسر کشور مسئولیت نظارت کامل بر توزیع کالاها تا رسیدن به دست مصرفکننده نهایی را برعهده دارند.