kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
مرکز آمار:

بیش از 47 میلیون ایرانی تلفن همراه دارند

براساس یافته‌های مرکز آمار ایران، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور در بین افراد 6 ساله و بیشتر، 67/2 درصد، معادل بیش از 47 میلیون نفر می‌باشد.


به گزارش مرکز آمار ایران، مهمترین نتایج طرح آمارگیری «استفاده خانوارها و افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات - 1392» که مربوط به دوره زمانی سه ماهه از 3 ماه قبل از زمان آمارگیری تا زمان آمارگیری (دی ماه 1392) است، به شرح زیر قابل ارائه است.
بنابراین گزارش از مجموع 22/8 میلیون خانوار کشور، حدود 13/0 میلیون خانوار (57/0 درصد) در محل سکونت به رادیو و 22/5 میلیون خانوار (98/4 درصد) در محل سکونت به تلویزیون دسترسی داشته‌اند.
 اندازه این سهم‌ها به ترتیب برای خانوارهای شهری 61/1 درصد و 98/9 درصد و برای خانوارهای روستایی 45/5 درصد و 97/1 درصد بوده است.
همچنین از مجموع خانوارهای کشور، در حدود 22/3 میلیون خانوار (97/6 درصد) در محل سکونت به تلفن (ثابت یا همراه یا هر دو) دسترسی داشته‌اند.
اندازه این سهم برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب 98/9 درصد و 93/9 درصد بوده است.
 از کل خانوارهای دارای تلفن کشور 5/0 درصد فقط دارای تلفن ثابت، 1/5 درصد فقط دارای تلفن همراه و 91/0 درصد دارای هر دو تلفن ثابت و همراه بوده‌اند.
 همچنین 10/5 میلیون خانوار (45/9 درصد)در محل سکونت به رایانه دسترسی داشته‌اند. همچنین 54/0 درصد خانوارهای شهری و 23/3 درصد خانوارهای روستایی کشور در محل سکونت به رایانه دسترسی داشته‌اند.
این گزارش حاکی است از مجموع 22/8 میلیون خانوار کشور، در حدود 8/6 میلیون خانوار (37/8 درصد)، در محل سکونت به اینترنت دسترسی داشته‌اند، که از این تعداد 7/6 میلیون خانوار (87/7 درصد) در نقاط شهری و 1/1 میلیون خانوار (12/3 درصد) در نقاط روستایی زندگی می‌کردند.
 اندازه این سهم برای خانوارهای شهری 45/1 درصد و برای خانوارهای روستایی 17/5 درصد است.
همچنین از کل جمعت کشور تعداد 47/4 میلیون نفر که همگی در گروه سنی 6 ساله و بیشتر قرار دارند، دارای تلفن همراه بوده که از این تعداد 37/0 میلیون نفر در نقاط شهری و 10/4 میلیون نفر در نقاط روستایی ساکن بوده‌اند.
بر این اساس ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور و در بین افراد 6 ساله و بیشتر 67/2 درصد، برای نقاط شهری 72/1 درصد و برای نقاط روستایی 54/2 درصد است.