سازمان حمایت:
تعرفههای اینترنتی تحت نظارت قرار میگیرند
سازمان حمایت به همراه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازمان تعزیرات در قالب تفاهمنامه پایش، بر رعایت تعرفههای اینترنتی نظارت میکند.
وحید منایی، معاون نظارت بر کالاهای سرمایهای و خدمات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در گفتوگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: تعرفههای اینترنت توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی تهیه و به اپراتورها ابلاغ میشود و نظارت بر رعایت این تعرفهها نیز صورت میگیرد.وی در مورد شکایتهای مربوط به کمفروشی، پایین بودن سرعت و سطح کیفیت اینترنت و تخلفات شرکتهای اینترنتی گفت: از سال گذشته سازمان تنظیم مقررات، اپراتورهای مذکور را ملزم به ایجاد سامانهای برای اخذ شکایت کاربران کرد و به صورت آنلاین به نحوه رسیدگی به شکایات نظارت دارد.
منایی در عین حال بیان کرد: در صورت عدم تامین نظر کاربران، سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان آمادگی دارد در زمینه موضوع مرتبط یاد شده به شکایتهای احتمالی رسیدگی کند.
معاون سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به سیاستهای دولت فعلی مبنی بر افزایش پهنای باند و سرعت دسترسی کاربران به اینترنت، هم اکنون شرکتهای ارائهدهنده خدمات دسترسی به اینترنت از جمله ISPها و PAPها و ISDPها قادرند سرعت مورد نیاز را به کاربران ارائه دهند و در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد.
وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: در برخی مناطق کشور پهنای باند به طور مناسب تامین نمیشود و قطعیهای شبکه مشکلاتی به وجود آورده است. بنابراین گزارش: سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این زمینه مرجعی است که بخشی را به رسیدگی به شکایات مردمی اختصاص داده و روی این پایگاه کاربران میتوانند از طریق مراجعه به آدرس www.cra.ir شکایات خود را مطرح و پیگیری کنند.