kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
با حضور معاون راه‌آهن کشور

کار ساخت خط دوم راه‌آهن اهواز - بندر امام‌خميني آغاز شد

همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر احداث خط دوم راه‌آهن اهواز به بندر امام‌خميني با حضور مسئولان کشوري و استاني خوزستان آغاز شد.
اهواز - خبرنگار کيهان:
همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر احداث خط دوم راه‌آهن اهواز به بندر امام‌خميني با حضور مسئولان کشوري و استاني خوزستان آغاز شد.
در اين مراسم معاون فني و زيربنايي راه‌آهن کشور با بيان اينکه ظرفيت حمل بار و جابه‌جايي مسافر در خوزستان بالا است اظهار داشت: براي توسعه راه‌آهن جنوب علاوه، بر بودجه سالانه سازمان راه‌آهن کشور از محل سود فروش فولاد خوزستان هزينه احداث خط دوم ريلي اهواز - بندر امام و اهواز - خرمشهر، اهواز - انديمشک تهيه مي‌شود که شنبه اولين پروژه دو خطه کردن راه‌آهن جنوب کلنگ‌زني شد.
«سعيد محمدزاده» گفت: 350 کيلومتر از خطوط ريلي خوزستان نوسازي شد و کار نوسازي و توسعه ايستگاه قطار اهواز در دست مطالعه است، وي همچنين به احداث خط ايذه به اصفهان اشاره کرد و گفت: اين خط مي‌تواند در توسعه اقتصادي و حمل و نقل بسيار موثر واقع شود.
محمدزاده گفت: 90 ميليون يورو براي علائم و تراکت‌بندي محور جنوب در نظر گرفته شده است که با انجام اين طرح، فاصله بين دو ايستگاه بصورت مجازي نشان داده مي‌شود. وي به احداث خط شلمچه به بصره اشاره کرد و افزود: وزارت راه آمادگي خود را براي اين پروژه اعلام کرده که با اعلام آمادگي عراق اين پروژه آغاز مي‌شود. نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم با بيان اينکه پيشرفت و توسعه ريلي در کشور 5 درصد است، اين ميزان را در خوزستان بسيار کمتر از 5 درصد خواند و گفت: 35 درصد خطوط اهواز به تهران فرسوده هستند که اين عامل باعث شده تا زمان رسيدن قطار اهواز به تهران همانند 70 سال پيش 14 ساعت به طول انجامد. سيد شکرخدا موسوي با بيان اينکه 84 ميليارد تومان اعتبار براي توسعه و نوسازي زيرساخت‌هاي ريلي خوزستان به تصويب رسيده است، تصريح کرد: 12 ميليارد تومان براي احداث خط دوم اهواز به بندر امام‌خميني(ره) و 380 ميليارد تومان براي بازسازي خط انديمشک، دورود به تصويب رسيده است. وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود طي مدت يک‌سال طرح دو خطه کردن محور ريلي اهواز - بندر امام‌خميني به بهره‌برداري برسد.