kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
سخنگوی وزارت خارجه:

همسویی مواضع وزرای سعودی و صهیونیستی علیه ایران تصادفی نیست

بهرام قاسمی در واكنش به اظهارات ضد ايرانی مقام‌های رژیم صهونیستی و وزیر سعودی در اجلاس امنيتی مونيخ اظهار داشت: هر دو رژيم گمان می‌برند به منظور جبران شكست‌ها و ناكامی‌های پرشمار خود در منطقه بايد فضای بين‌المللی را عليه ایران تحريك نمايند.



سخنگوی وزارت امور خارجه  با بیان اینکه همسويی مواضع وزير خارجه سعودی و وزير جنگ رژيم صهيونيستی درباره جمهوری اسلامی ایران  امری تصادفی نيست تصریح کرد: شواهد و قرائن زيادی حكايت از هماهنگی‌های اين دو رژيم در پرونده‌های منطقه‌ای دارد و هر دو رژيم گمان می‌برند به منظور جبران شكست‌ها و ناكامی‌های پرشمار خود در منطقه بايد فضای بين‌المللی را عليه كشورمان تحريك نمايند که البته و بدون شک ادبیات بکار گرفته شده توسط این دو  همگام و همراه در مبارزه با مردم مظلوم منطقه، ادبیاتی تکراری و حاکی از یک استیصال و درماندگی دردناک است.
 قاسمی افزود: اسفبار آنکه این مقام  رژیم اشغالگر آشكارا برای پيشبرد سياست‌های ضد ايرانی هميشگی خود روی همكاری و هماهنگی با يك كشور اسلامی حساب باز كرده است.
بهرام قاسمی در پایان اظهار داشت: تكرار يك اتهام واهی و مضحك در مورد منابع تروريسم و حاميان داعش از سوی وزير خارجه عربستان هرگز نمی‌تواند باعث شود تا پيوندهای عقيدتی، آموزشی، مالی و اطلاعاتی بين نظام سعودی و تروريست‌های تكفيری که جنایات آنان علیه مردم بی‌گناه منطقه و جهان برای تمامی جهانیان آشکار است، فراموش شود.
متوهمان بازگشت به امپراطوری با فرافکنی نمی‌توانند
 از زیر بار اقدامات خود شانه خالی کنند
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه همچنین  در واکنش به سخنان غیرسازنده وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ، اظهار داشت: کسانی که در سودای خام بازگشت به امپراطوری‌اند و به اقدامات مداخله‌گرایانه، غیرقانونی و غیرمشروع و حمایت از گروه‌های تروریستی دست زده و موجب خونریزی و افزایش تنش و بی‌ثباتی در منطقه می‌شوند، نمی‌توانند با فرافکنی از زیر بار مسئولیت چنین اقداماتی شانه خالی کنند.
قاسمی افزود: آنها باید بدانند که بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه مقصری جز آنها و برخی دیگر از کشورهای متوهم ندارد؛ و لذا نباید و نمی‌توانند با اتهام زدن به دیگران از گرداب خودساخته رهایی یابند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتی بر حفظ ثبات و امنیت تمامی کشورها و همسایگان قرار داشته و دارد؛ نقش و سیاستی که مورد اذعان بسیاری از دولت‌ها و ملت‌های منصف در منطقه و جهان قرار گرفته و با استقبال آنان مواجه است.