kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
با نصب دیزل و بوستر

آب اهواز دیگر قطع نمی‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور وعده داد: حتی اگر قطع برق گسترده‌ای هم در شهر اهواز رخ دهد، دیگر شاهد قطع آب در این شهر نخواهیم بود.


حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با فارس، درباره قطعی آب شرب اهواز در پی وقوع ریزگردها و قطع برق در اهواز، گفت: با نصب دیزل‌ها و بوستر پمپ در تصفیه‌خانه‌ها حتی اگر قطع برق گسترده‌ای هم در شهر اهواز رخ دهد، دیگر شاهد قطع آب در این شهر نخواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: وزارت نیرو خود را برای بدترین شرایط احتمالی نیز مهیا کرده است.
وی درمورد میزان خسارت وارده به تأسیسات و شبکه‌های آب و فاضلاب به دلیل وقوع سیل در برخی شهرها نیز خاطرنشان کرد: هدف اول، ترمیم خسارات به بار آمده بود تا در درجه اول مردم با مشکل قطع آب مواجه نشوند، حال با توجه به اتمام این ترمیم‌ها، اکیپ‌های کارشناسی در حال برآورد میزان خسارت سیل به شبکه‌های آبرسانی هستند که به زودی اعلام خواهد شد.
جانباز عنوان کرد: برای اولین‌بار دو ردیف متمرکز ملی برای رسیدگی به مناطقی که مشکل جدی فاضلاب دارند با حمایت دولت پیش‌بینی شده است تا شهرهایی که مشکل جدی فاضلاب و پساب دارند را حل کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در بودجه 96 همچنین برای کمک به شهرهایی که دارای تنش آبی هستند، اعتباری بالغ بر 1100 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به کاهش تعداد شهرهای دارای تنش آبی در کشور، گفت: در سال 94 تعداد شهرهای دارای تنش آبی 500 شهر بود که در سال جاری این عدد به 301 شهر کاهش یافت، بنابراین اگر وضعیت بارش‌ها به همین منوال ادامه یابد و بهتر شود، می‌توانیم با قطعیت بیشتری تعداد شهرهای دارای تنش آبی در سال 96 را نیز پیش‌بینی کنیم و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.
جانباز ادامه داد: به عنوان مثال بارش‌های اخیر باعث شده تا سدهایی که آب کمتری داشتند از آب ذخیره شده خوبی برخوردار شوند، بنابراین تا دو هفته آینده اولین سناریوی آب سال 96 را ارائه خواهیم کرد.